Sosyal Medyada Etkileşim Arttırmak İçin Yöntemler

Bu Yazıyı 4 dakikada okuyabilirsiniz.

Dünya’nın toplam nüfusu 7,4 milyar civarında. Tüm Dünya’da sosyal medya kullanan insan sayısı ise yaklaşık 2,7 milyar. Buna göre, sosyal medyanın ticaretteki önemini göz ardı etmek mümkün değil gibi. Artık, işinizi yalnızca kaliteli ve amacına uygun olarak yapmanız yetmiyor, bu işinizi sosyal medyada hedef kitlenizle paylaşmak da son derece önemli bir hale geldi. Sosyal medyada etkileşiminizi ne kadar artırırsanız, bunun maddi ve manevi kazancı da aynı oranda artacaktır. Peki, sosyal medyada etkileşimi artırmak için neler yapmak gerekiyor? Hemen sıralayalım.

Sosyal Medyayı Reklam İçin Değil, Hedef Kitlenizle Güven İlişkisi Kurmak İçin Kullanın

Reklam, tek yönlü bir iletişim aracıdır. Oysa sosyal medya, hedef kitlenizle sürekli iletişim içinde olabileceğiniz bir platform. Reklam panolarındaki reklamlar gibi sosyal medyada reklam vererek takipçilerinizi/okuyucularınızı sıkmayın. Sosyal medyadan onlara güven aşılayın. Sürekli iletişim halinde olun ve en hızlı şekilde sorularına, sorunlarına yanıt verip çözüm bulun.

Başlıca Sosyal Medya Platformlarını Mutlaka Kullanın

Teknolojinin gelişmesiyle birlikte, markalar, kişiler ürün veya hizmet satabilmek için şehrin en iyi yerine ihtiyaç duymuyorlar. Şehrin en iyi yerinde kiralayacağınız ya da satın alacağınız yer yüklü miktarda para gerektirir. Fakat, sosyal medyada tek kuruş ödemeden bunu yapabilirsiniz!

Facebook, Twitter, Instagram gibi başlıca sosyal medya platformlarını mutlaka kullanmalısınız. Ne kadar çok sosyal medya platformunda bulunursanız, müşterileriniz sizinle o kadar hızlı iletişime geçebilir. Unutmayın, herkes aynı sosyal medya platformunu kullanmıyor. Günümüzde en çok kullanılan sosyal medya platformları ise: Facebook, Twitter, Instagra, LinkedI  günümüzde insanların en aktif şekilde kullandığı sosyal medya platformlarıdır.

Sosyal Medyada Etkileşim

Sosyal Medya Platformuna Uygun İçerik Paylaşın

Kullandığınız sosyal medya platformuna uygun içerikler paylaşmanız, etkileşimi artırmanızdaki en önemli etkenlerden bir tanesi. Facebook’ta okuyucunuzu bilgilendirmeye yönelik paylaştığınız içerikler Instagram için uygun olmayabilir. Facebook, daha çok uzun, bilgilendirici yazıların ilgi çektiği bir platformken, Instagram tamamen fotoğrafa dayalı bir platform. Bu yüzden, paylaşacağınız içerikleri sosyal medya platformuna uygun bir şekilde paylaşmalısınız.

Dijital Kampanyalar Düzenleyin

Sosyal medya hesaplarınıza erişimi, takipçi sayısını ve marka bilinirliğini artırmanın en hızlı sonuç veren yoludur. Örneğin, paylaştığınız gönderiyi paylaşan ya da arkadaşını etiketleyen insanlara telefon ya da birçok insanın elde etmek istediği bir şey sunarsanız, bu sizin etkileşiminizi de, bilinilirliğinizi de artıracaktır.

Hedef Kitlenizin Aktif Olacağı Sorular Sorun

Takipçilerinize soru sormanız, hem etkileşiminizi artıracak hem de takipçilerinizin tavırları, sorulara verdikleri cevaplarla takipçilerinizin bakış açılarını, hassas oldukları konuları öğrenebilirsiniz. Ayrıca, bu tavırlar sizin sosyal medya kimliğinizi belirlemenize yardımcı olacak. Hitap ettiğiniz kitleye göre paylaşımlarınızı belirleyebilir, etkileşiminizi artırabilirsiniz. Hitap ettiğiniz kitle yaşça küçükse paylaşımlarınızı mizah ağırlıklı, eğer hitap ettiğiniz kitle yaşça olgun insanlarsa daha ciddi bir tavırla cevap vermeniz gerekebilir.

Sosyal Medya Hesabınızı Doğru Yönetin

Olumlu yorumlara güzel cevaplar verip, olumsuz yorumları görmezden gelmeyin. Olumsuz yorumlar da etkileşimi artırır, fakat sizin bunları görmezden gelmeniz, yorumları silmeniz marka değerinizi düşürür. Olumsuz yorumlara müşteriyi tatmin edecek, yapıcı cevaplar verin. Olumsuz yorumlar, marka değerinizi artırmanız için büyük bir fırsattır aslında. Doğru iletişimle onu çözüme kavuşturmanız, marka itibarınızı fazlasıyla artıracaktır.

Ortak Üzüntüler ve Sorunlar

İnsanlar, üzüldükleri bir olayı paylaşmak isterler. Sizin de aynı paylaşımı yaptığınızı görmeleri, size olan sevgilerini, güvenlerini aynı zamanda da etkileşiminizi ve marka değerinizi artıracaktır.

Anketler Düzenleyin

Takipçilerinizin görüşlerine değer verdiğinizi göstermek için anketler düzenleyin. Anketlere katılan takipçiler, olayda söz haklarının olduğunu düşüneceklerdir. Bu da aynı şekilde size olan güvenlerinin ve marka itibarınızın artışına sebep olacaktır.

Güncel Olayları Kaçırmayın

Sosyal medyanın genelinin takip edip, hakkında konuştuğu olayları kaçırmayın. Onlarla ilgili, takipçilerinizin de sizinle birlikte yorum yapacakları paylaşımlar yapın. Örneğin, Fenerbahçe-Beşiktaş maçı varsa o akşam, onunla ilgili takipçilerinizin de yorum yapacağı paylaşımlar yapın.

Canlı Yayın

Takipçilerinizle yapacağınız anlık canlı yayınlar ile, sizin de onlardan biri olduğunuzu gösterebilir, onların size olan güven ve samimiyetlerini artırabilirsiniz. Yapılan araştırmalara göre anlık canlı yayınların popülerliği gün geçtikçe artıyor. Bu nimetten kesinlikle faydalanmalısınız.

Ortak Mutluluklar ve Sevinçler

Ortak üzüntülerde olduğu gibi, ortak sevinçlerinizi de takipçilerinizle paylaşın. Ortak üzüntü gibi ortak sevinçler de güçlü duygulardır. Örneğin, Aziz Sancar’ın Nobel ödülü alması ülkece sevindiğimiz bir durumdu ve bunu takipçilerinizle paylaşmanız, yine etkileşiminizi fazlasıyla artıracaktır.

Dikkat: eKoruma; Avukatlık ve Hukuk Danışmanlık Şirketi Değildir. İçeriklere Bilişim Yöntemleri ile Müdahale Eden Bir Teknoloji Şirketidir.
Bu sitedeki tüm yazı ve içerikler ekoruma danışmanlık hiz. a.ş. aittir
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Bildir
guest
0 Yorum
Inline Feedbacks
View all comments
eKORUMA’da İçeriğiniz Kaldırıldıktan
Sonra Ödeme Yaparsınız
eKORUMA Müşterileri Link Durumlarını Online Takip Ederler
Tüm Kredi Kartlarına 12 Aya Kadar Taksit İmkanıİyzico Alt Yapısı ile Online Ödeme

Site İçi Arama