7-Adım :Sosyal medya Kullanımı nasıl olmalı? Farklı Sosyal Medya Kanallarını Anlamak
Sosyal medya kullanımı hayatımızın giderek merkezi bir yönü haline geldi.
Çünkü bir çok insan hergün sosyal medyaya da geziyor dolayısıyla, markanızı online olarak, hedef kitlenizin göreceği, keyif alacağı ve ilgileneceği etkili bir şekilde tanıtması ve sergilemesi için her bir platform için güçlü bir anlayış geliştirilmesi önemlidir.
İki sosyal medya platformu aynı değildir
Her sosyal medya platformunun paylaşım yapma, gönderi ve içerik görüntüleme konusunda kendi içinde farklı bir işleyişi vardır. Büyük farklılıklar :
gibi şeyler içerebilir.
Çünkü her site farklı bir amaca hizmet eder ve farklı bir kitleye ulaşır dolayısıyla hedef kitlenizi en iyi yansıtan sitelerin nasıl kullanılacağını bilmek, çevrimiçi takiplerinizi ve markanızın başarısını artıracaktır.
Aynı içeriği, aynı şekilde tüm sosyal medya platformlarında paylaşmak istemezsiniz.
Bunun yerine, en popüler sosyal medya sitelerinin tam potansiyellerinde nasıl kullanılacaklarını öğrenin ve yayınladıklarınızı her sitenin kendi iç işleyişiyle uyumlu olacak şekilde benzersiz, ilginç içerikler olarak oluşturun.
Facebook dünya çapında 1 milyardan fazla kullanıcısıyla, en yaygın ve farklı kitlerlerden biri ile en büyük sosyal medya platformlarından biridir. Facebook, büyük ölçüde genç öğrenciler veya yeni üniversite mezunları için bir platform olarak yayına başladığında, bir çok yetişkin ve daha yaşlı bireylerin çocuklarıyla, irtibatı kaybettikleri arkadaşlarıyla, iş arkadaşlarıyla diğer aile üyeleriyle iletişimde olmak istemeleriyle tetiklenerek genişledi. Facebook’taki pek çok insanla, yayınladığınız içerik hızla yayılma ve hatta viral olma şansına sahip.
Facebook, görüntüleri, videoları, bağlantıları, metinleri, hashtagleri ve daha fazlasını kullanarak çeşitli şekillerde kolayca içerik paylaşmanızı sağlar.
Bir gönderinin,kaliteli bir görsele ve ilgi çekici bir başlığa, kısa bir ilginç açıklama ve daha fazla okumak için bir bağlantıya sahipse Facebook’ta görülme, okunma ve paylaşılma şansı daha yüksektir.
Resimler tweetlerinizin erişimini de geliştirebilirken, Twitter daha çok içerik, haber ve fikir tabanlı bir platformdur.
Tweet başına karakter sayısı sınırlıdır,bu sebepten paylaşımlarınızı kısa, kolay ve denilmek istenilen mesajı anlatan, aynı zamanda okuyucuların takip düğmesine basıp okumaya devam etmeyi istemeleri için yeterince ilginç ve eğlenceli hale getirerek yapmalısınız.
Twitter aynı zamanda şu anda gündemde neler olduğunu öğrenmek için en iyi platformdur. Tüm dünyada insanlar anlık olayları, son dakika haberlerinden en son güncellemeleri ve özel yaşamlarından içerikleri tweetliyorlar. Gerçek zamanlı sohbetlere katılmak markanızın alakalı ve yeni kalmasına yardımcı olacaktır.
Linkedin neredeyse tamamen profesyonel tabanlı oluşuyla diğer sosyal medya sitelerinden farklıdır. Linkedin’de yayınlar ve güncellemeler oluştururken dikkate alınması gereken bazı eğlence değerleri olsa da, çoğu Linkedin kullanıcıları temel olarak birkaç özel şeyle ilgilenir: iş bulmak, yeni bir çalışanı işe almak, sektördeki insanlarla bağlantı kurmak, profesyonel hizmetler aramak gibi…
Linkedin bu kadar profesyonel bir temel oluşturduğundan ve platformda birçok grubun “sadece davet” edilme yoluyla iletişim kurabildiğinden, daha az sayıda sahte ya da spam hesap vardır; bu da profesyonellerin ve endüstri liderlerinin cazip sohbetler yapmasına ve oluşturmasına olanak tanır.
Son yıllarda, instagramın insanların hızlı, kaliteli ve benzersiz içerik alabilecekleri bir sosyal medya platformu olarak popülaritesi arttı. Instagram büyük ölçüde görüntü ve video paylaşımına dayalı bir platformdur , ancak hepsini bir araya getirme şekliniz gönderinizin görünürlüğünü artırabilir veya düşürebilir.
İlk aşama, ilgi çekici göz alıcı bir görsel oluşturmaktır. İkinci aşama, birkaç popüler veya trend hashtag‘le insanların ilgisini çekici bir ifade veya benzersiz bir açıklama ile devam etmektir.Instagram kullanan bazı yaratıcı markaların gündelik nesneleri veya yaşam anlarını sanat eserlerine dönüştürmek için nasıl paylaşımlar yaptıklarını instagramda kolayca görebilirsiniz.
www.ekoruma.com.tr hatırlatır ; Sosyal medya kullanıcıları bazen sosyal medya hesaplarını kendi tanıtımlarıyla dolduran markalardan rahatsızlık duyabilirler ve dolayısıyla reklamları okumadan kapatabilirler.
Kendinizi aşırı tanıtmayın ve başkalarını, markanızı veya ürününüzü beğenmeye zorlamayın bu genellikle sadece onları uzaklaştırmanıza yarar.
Bunun yerine, markanızın mesajını sosyal medya kullanıcılarının yayınlarınızı daha doğal bir şekilde beğenip, beğeni yapmalarını sağlayan akıllı, komik ve eğlenceli yayınlara ekleyin.
www.ekoruma.com.tr Önerisi ;
Belirli bir sosyal medya sitesi için yüksek miktarda trafik olduğunda gönderilerinizi günün belirli saatlerinde paylaşmak üzere planlayın. Örneğin, Linkedin gibi sosyal medya siteleri iş saatlerinde en çok görüntülenebilirken, diğer siteler akşamları, hafta sonları veya öğle yemeği saatlerinde göz atmak için daha popüler olabilir. Sosyal medyada yayınlamak için en iyi zamanı bilmek, yayınlarınıza daha büyük bir kitle tarafından paylaşılma ve görülme şansını artıracaktır. Markanızı tanıtmak için sosyal medyanın gücünü nasıl kullanacağınız hakkında daha fazla bilgi edinmek için bugün www.ekoruma.com.tr ile iletişime geçebilirsiniz. www.ekoruma.com.tr sizin online itibarınızı korumak dijital markanızı oluşturmak için ilk adımı atmanıza yardımcı olacaktır. .