Online İtibar Yönetiminde Deneyimler ile Başa Çıkmak
Girdiğimiz son düzlükte tüketici veya kullanıcı diye adlandırmış olduğumuz kişi veya kurumlar marka hakkında deneyimlemiş olduğu olumlu veya olumsuz her türlü içeriği artık sosyal medya kanallarında paylaşmaktadır.
Tatmin etmemiş olan alım deneyimleri ile müşteriler tüm duygu ve düşüncelerini sosyal medya ve internette yer alan sitelere olumsuz haber veya olumsuz içerik olarak yayınlamaktadır. Durum böyle olunca markalar için yeni bir dönem başlamaktadır. Ve ismi ise online itibar yönetimi olarak karşımıza çıkıyor.
İnternette ve sosyal medya kanallarında hakkınızda yayınlanan olumsuz içerikler doğrudan satış ve cironuzu etkilemektedir. Yapılan araştırmalarda satın alma öncesinde kişi veya kurumlar Google arama motorundan bilgi almakta ve şikâyet sitelerinde ki yorumları okumaktadır. Hakkınızda yayınlanan herhangi bir olumsuz içerik ise doğrudan satın alma veya marka itibarınız hakkında bilgi vermektedir. Son dönemin en popüler paylaşımlarından olan ürün deneyimi markalar için yeni bir yol haritası çizmiştir. Kişiler deneyimlemiş oldukları ürün veya hizmetleri satın almak isteyen potansiyel müşteriler için video veya içerik şeklinde paylaşarak satın alma kararını doğrudan etkilemektedir. Özellikle YouTube ve Forum sitelerinde bu deneyimlemelere rastlamaktayız. Buda demek oluyor ki ürününüz hakkında çıkan olumsuz bir haber yüzbinlerce satın alma adayının karşısına çıkacaktır.
Online itibar yönetimi ile internette hakkınızda çıkan içeriklerin tarama takip ve analizini yapabilir ve en önemli adımı ise online itibara olumlu katkılar sağlayarak etkilenen itibarınızı kurtarabilirsiniz.
Tarama takip ve analiz ile, blog ,sosyal ağlar, forumlar, sözlükler, şikayet siteleri ,Google maps yorumları ,video paylaşım siteleri vb. birçok platformun takip ve analizi yapılmaktadır. Bu işlem sayesinde hakkınızda konuşulan olumsuz veya itibar zedeleyici içeriklere hızlı ve detaylı bir şekilde ulaşabiliyorsunuz. Ayrıca tarama takip ve analiz sayesinde itibarınızı zedeleyen ve markanıza zarar verdiğini düşündüğünüz içerikleri kaldırabilirsiniz.
eKORUMA ekibi olarak markanıza zarar vermiş veya verebilecek içeriklerin tespitini yapıyor ve kaldırılması için ilgili süreçleri başlatıyoruz.