Bu durumda ise bazı tüketiciler deneyimleri hakkında şikayet edebilir veya olumsuz yorumlarda bulunabilirler.
İnternet kullanımı artmaya devam ettiği sürece kişi ve kurumlar, markanız hakkındaki tüm değerlendirmeleri internette yaptığı araştırmalar sonucunda netleştirecektir.
Bu durumda ise bazı tüketiciler deneyimleri hakkında şikayet edebilir veya olumsuz yorumlarda bulunabilirler.
Bu yüzden itibar kaybınız olumsuz bir değerlendirme veya yapılan olumsuz bir yorumdan kaynaklanabilir.Ve bu durum saniyeler içerisinde milyarlarca kişiye erişebilir.
Bir işletme itibarı, tüketicilerin şirket hakkında neler hissettiğini paylaştıkları anda şekillenmeye başlar.Yapılan her türlü olumsuz şikayet, yorum, içerik veya videolar doğrudan şirket itibarını etkileyecektir.
Arama sonuçlarında çıkan olumsuz içerikleriniz eğer gerçeği yansıtmıyor ve sizi karalamak için yapılıyor ise maddi anlamda çok büyük zararlara yol açabilir.Çünkü tüketiciler incelemiş oldukları ve internette bulunan bilgilere cevaben harekete geçerler ve ürün ve hizmetleri satın alma kararı verirler.
Bu yüzden itibarınızı zedeleyen veya yanlış bilgi olmadığından emin olmanız ve takip etmeniz kesinlikle şarttır.
İnsanların şirketiniz veya markanız hakkında neler düşündüğü, yalnızca müşterilerinizin ve hedef kitlenizin markanız hakkında neler paylaştığını içermez Çalışanlarınız, topluluk üyelerinizi, rakipleriniz hakkınızda neler düşünüyor buda son derece önemlidir.
Bir şirket için olumlu bir itibar yaratmak, iyileştirmek ve sürdürmek son derece önemli bir iştir.
Günün sonunda ise iyi bir itibar artık internette yayınlanan içerikleriniz sonucunda belirlenmiş olacaktır.
Şirketinizin itibarının, markanızın, hizmetlerinizin ve kontrol ettiğiniz ürünlerin çok ötesine uzandığını unutmayın.