Bir Arama Motoru Sonuçları Sayfasının Bileşenleri
Google arama sonuçlarının ilk sayfasında yer kapmak zor bir iştir. İlgili içerik oluşturmak, ilgili anahtar kelimeleri ve bağlantıları birleştirmek ve insanları tıklamak isteyen cazip bir arama sonucu oluşturmak gibi göz önünde bulundurulması gereken birçok husus vardır. Ancak, mükemmel içeriği üretmeden önce, nasıl görüntülenebileceğini anlamanız gerekir.
Sayfanızı arama sonuçlarında iyi bir sıralamaya koymak zordur, ancak ödeme genellikle çabaya değer. Aslında, son zamanlarda yapılan bir araştırma, Google’ın ilk sayfasının web trafiğinin yüzde 95’ini aldığını buldu. Her sayfanın sahip olması gereken bazı temel bileşenler var ve bu blog yazısı, bir arama sonuçları sayfasının anatomisine kılavuzluk etmenin yanı sıra, yüksek rütbeli bir sayfa oluşturmak için de ipuçları sağlamakta.
Etkili bir arama motoru sonuçları sayfası oluşturmadan önce, bileşenlerini yeterince anlamak gerekir. Google, arama sonuçlarında iyi başlıklar ve pasajlar oluşturma konusunda iyi bir el kitabı sağlar, ancak dikkate alınması gereken daha çok şey vardır. İşte bir Google Arama sonuçlarının ana parçaları, daha sonra daha sofistike bilgi yapılarına bakacağız.
Başlığınız, arama sonucunuza dair insanların okuduğu ilk ve genellikle tek bölümdür. Okuyucunuza sayfanızın içeriği hakkında iyi bir fikir vermek için, yeterli bilgiyi sağlarken kısa ve konuyla ilgili tutun. Bir başlık etiketi için maksimum uzunluk yaklaşık 70 karakterdir. Bu, sağlam bir başlık etiketinin nasıl yazılacağına dair iyi bir eğitimdir.
URL’niz için, başlık etiketinizde yaptığınız gibi aynı ilkeleri uygulamak isteyeceksiniz. URL’lerinizin alakalı ve kısa olduğundan emin olun, ancak yine de sayfalarının ne hakkında olduğunu yeterince gösterecek kadar da bilgi verin. Sık sık URL’nin altında zaman damgaları bulacaksınız. Bu, blogların ve haber makalelerinin içeriğin tazeliğini vurgulaması için yaygın olarak kulllanılır. İnsanların çalışmanızı eski ya da alakasız bulmasını engellemek için içeriğinizi düzenli olarak yenilediğinizden emin olun.
Metin pasajı, sayfanın açıklamasıdır ve genellikle yaklaşık 156 karakterle sınırlıdır. Metin pasajı, yazdığınız meta açıklama olsada, Google bazen pasajı sayfadaki bağlamsal bilgilerden alır. Bu, Google’ın bu aramaya ilişkin bilgileri sağlamak için pasajı her bir benzersiz arama sorgusuna göre ayarlamasını sağlar. Kelimeleri “uydurmuyor”, içeriğinizden çekiyorlar – sadece her zaman aynı yerden yapmıyorlar. Bu nedenle, yalnızca etkili bir meta açıklama yazmak değil, aynı zamanda sayfa boyunca Google’ın tanımlayabildiği ve kaynaklayabildiği kolay anlaşılır bilgi parçalarını dahil etmek önemlidir.
Sonrasında zengin pasajlar vardır. Zengin pasajlar, fotoğraf veya yıldız derecelendirmesi gibi ek bilgileri sağlar. Zengin pasajlar görsel olarak daha hoş ve daha iyi bir atlama noktası sunduğundan, genellikle daha yüksek tıklama oranlarına sahiptir. Sitenize yapılandırılmış veri ekleyerek zengin bir pasaj alma şansınızı artırabilirsiniz. Zengin bir pasaj şöyle görünür:
Bu pozisyon; Sıfır Pozisyonu veya Özellikli Parçacıklar olarak adlandırılır. Google, sorgunun en iyi “anında cevap” olduğuna inandığı şeyleri yerleştirir. İçeriğiniz zaten birinci sayfadaysa ve içeriğinizi doğru bir şekilde yapılandırdıysanız, diğer tüm arama sonuçlarının üstünde yer alabilir. Burada Sıfır Pozisyonu hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.
Site Bağlantıları, genellikle tanınabilir markalar ve kuruluşlar için ilk Google arama sonucunun altında görünen ek alt listelerdir. Bu bağlantılar, insanların bir web sitesinde doğru sayfaya atlamaları için hızlı bir yol sağlar. Ayrılan en fazla site bağlantısı sayısı; altıdır. Benzersiz içeriğe ve iyi bir site hiyerarşisine sahip iyi yapılandırılmış web sitelerinin site bağlantılarına sahip olma olasılığı daha yüksektir. Site bağlantıları hakkında daha fazla bilgi edinmek isterseniz – bu iyi bir kaynaktır.
Bölümle ilgili aramalar, ilk olarak aradığınızla ilgili olan diğer en iyi arama sorgularını gösterir. Bu bölüm, içeriğinize dahil edilecek diğer anahtar kelimeleri kaynaklamak için harika bir yerdir. Bu anahtar kelimeleri içeriğinize yerleştirin ve birkaçını alt başlıklarınıza dahil etmeyi düşünün.
Yukarıdaki ekran görüntüsü en yaygın arama sonucu yapısını ortaya çıkarır, ancak diğerleri daha karmaşık olabilir. Bir SERP üzerinde gördüğünüz şey, aradığınız bilginin türüne bağlıdır. Örneğin Wells Fargo’yu alın:
Bu arama sonucu daha fazla karmaşıklık içerir:
Bilgi grafiği kartı bilgi grafiği tarafından derlenen bilgileri görüntüler ve SERP’İN sağ tarafında bulunur. Wells Fargo bilgi grafik kartı Wikipedia’dan bir snippet’in yanı sıra CEO, Müşteri Hizmetleri numarası ve sosyal medya profillerine bağlantılar görüntüler. Google, Wikipedia gibi kurulmuş veritabanlarından bilgi çekme eğilimindedir; ancak, bir bilgi grafik kartında görünme şansınızı artırmanın birkaç yolu vardır. Gibi site niteliklerini geliştirerek başlayın:
Yerel Aramalar için genellikle yakındaki konumlarla birlikte bir Google haritası gösterilir. Google Maps dünya çapında yerler için coğrafi bilgi sağlar. Bu arial haritalar, yol haritaları, Google araçlardan alınan sokak görünümü haritaları ve daha fazlasını içerir. Google Haritalar verileri genellikle özellikle yerel sorgular için arama sonucu verilerine eklenir.
Nasıl Google Maps üzerinde iş alabilirim? Google İşletmem’e kaydolun ve işletmenizle ilgili diğer ilgili bilgilerin yanı sıra konumlarınızın her birini ekleyin. Google, bu bilgileri harita konumunuzu arama sonuçlarında doldurmak için kullanır.
Aranmakta olan varlık yeterli haber kapsamı oluşturduğunda, SERP’İN en tepesinde bir üst hikayeler bölümü görünecektir. En iyi hikayeler, doğrudan haber sekmesinden çekilir ve güvenilir haber sitelerinden, kaynaklar temin edilir.
Google şimdi Twitter’daki sonuçları birçok arama sonucuna dahil ediyor. Bu bölüm en iyi hikayeler kadar sık görünmüyor, ancak sosyal medyanın artan etkisinin ve meşrulaştırılmasının gerçek kanıtı olarak karşımıza çıkıyor. Bu bölüm, bir marka Twitter’da son derece aktif olduğunda ve en son tweetleri tam olarak gösterdiğinde ortaya çıkar.
Google birçok öğe için ‘carousels’ adı verilen tıklanabilir resim şeritleri kullanır. Örnekler arasında, yukarıdaki resimde görülen erkek süper modeller veya bir filmin oyuncuları veya zambak türlerine benzer şeylerin görüntüleri sayılabilir. Bir öğe listesi ararken, bir ‘carousels’ görünmesi daha olasıdır.
İçeriğiniz, sayfanızın temelidir. Güçlü bir temel olmadan, SEO’nuzu geliştirmek için herhangi bir yüzeysel girişim boşuna olacaktır. İçeriğinizin genel yapısı, okuyucunuzun konu hakkındaki bilgisini bilgilendirmeyi, öğretmeyi ve geliştirmeyi amaçlamalıdır.
İlgili: Gerçekleştiren Makaleler Nasıl Oluşturulur
İçeriğinizi nasıl oluşturacağınız ve yapılandıracağınıza dair tek bir formül yoktur, çünkü farklı varlıklar çeşitli şekillerde ele alınır. Yerel bir işletmenin, içeriği küresel bir kuruluştan farklı bir şekilde yapılandırması gerekir. Ancak, içeriğinize iyi bir sıralama şansı verebilecek bazı iyi uygulamalar vardır.
Araştırma ile başla. Konuyla ilgili mevcut olan beş makaleyi okuyarak, sizinkini daha iyi ve daha uzun hale getirmeyi amaçlayın. 1.800’den fazla kelimeden oluşan uzun form içeriği, kısa sayfalardan daha iyi sıralama eğilimindedir. Ne kadar fazla ayrıntı o kadar iyi-sayfanızı okuyan bir kişinin konuyu okuduktan sonra, herhangi bir sorusu olmayacak şekilde yeterli ayrıntı ve örnekler sağlamayı hedefleyin.
Uzmanlarla ilgili içeriğe alakalı bağlantılar
Ayrıntıları daha detaylı açıklamak için ilgili linklerin eklenmesi de önemlidir. Wikipedia’nın nasıl çalıştığını ve taklit ettiğini düşünün. Elbette bağlanılacak en iyi içerik, sitenizde zaten bulunan kendi içeriğinizdir, ancak bu içeriğe sahip değilseniz veya yayınladığınız site sizin değilse, o zaman elbette diğer uzmanların içeriğine bakmalısınız.
Yararlı bilgiler merkezi oluşturarak konuyla ilgili otorite olacak içerikleri kurun. Bu, ilgili istatistikleri, güncel olayları ve diğer bilgileri araştırmak anlamına gelir. Sayfanızdaki bu konuları tartışın ve ifadelerinizi doğrulamak ve daha fazla ayrıntı sağlamak için dış kaynaklarla (sitenizde değilse) bağlantı kurun.
Uzun metin bloklarının zamanı ve yeri olsada, içeriğinizin SERP’lerde iyi bir şekilde sıralanmasını sağlamanın en etkili yolu değildir. Özellikle şimdi çoğu insan hareket halindeyken web içeriklerini cep telefonlarından takip ediyor. İçeriğinizi, her biri genel sayfanızın belirli bir bölümüne dokunur şekilde, bölümlerde düzenleyin. İnsanların sayfanızda hızlıca gezinmelerini ve aradıkları bilgileri tam olarak bulmalarını istiyorsunuz. Aşağıdaki sayfa bileşenleri bunun gerçekleşmesine yardımcı olacaktır.
Alt Başlıklar: Bilgilerinizi bölümlere ayırmak için sayfanızdaki alt başlıkları kullanın. Anahtar kelimeleriniz ana başlığınızda ve alt başlıklarınızda göründüğü kadar doğal görünmelidir. Anahtar kelimenizi her alt başlığa koymaya zorlamayın, ancak H1’de (sayfanızın ana başlığı) en az bir kez görünmesi gerekir.
Madde İşaretleri: Madde işaretleri, okuyucu için önemli bilgilerin belirlenmesinde oldukça etkilidir. Ayrıca Google’ın ana noktaları anlamalarına yardımcı olur.
Özet: Sayfanızın en üstünde bir özet sağlayarak, okuyucularınıza sayfanızın ne hakkında olduğu konusunda hızlı bir giriş yapar ve SERP’lerin tarayabileceği hoş bir snippet sağlarsınız. İyi bir özet ayrıca, Google’ın sıfıra gitme şansınızı artırabilir; bu, genellikle arama sonuçlarında, genellikle ücretli reklamların altında görünür.
Harekete Geçirme İfadesi: Sayfanızın sonundaki harekete geçirme ifadesi, “Sırada ne var?” Sorusunu yanıtlar. Okuyucularınızı, sorunlarına çözüm sağlayan ve sizinle iletişim kurmaya teşvik eden bir harekete geçirme ifadesiyle meşgul edin.
Yararlı içerik, ilgili geri bildirimler ve paylaşılabilir başlıklar ile dolu sağlam bir web sayfası oluşturduktan sonra, bunu dünyayla paylaşmanın zamanı geldi.
Arama sonuçlarında hakim olan bir sayfa oluşturmak zaman alır. Yararlı, konuyla ilgili ve bilgilendirici sayfalar oluşturmak için çalışmaya başlarsanız, Google arama sonuçlarından birindeki sayfaya giriş yapma olasılığınız daha yüksektir. Bir Google arama sonucunun bölümlerini anlayarak, sayfanızı başarı için tasarlayabilirsiniz.