Devlet Kurumlarının Neden Çevrimiçi Medya İzlemeye İhtiyacı Vardır?
İnternetin yayılışı, insanlık tarihinde hiç olmadığı kadar hızlı bilgi yayılmasını mümkün kılmıştır. Bir devlet kurumu için çalışıyorsanız, bunun insanların anında siyasi görüşlerini paylaşmalarını sağladığını da biliyorsunuz. Aslında, politika çevrimiçi en sık tartışılan konulardan biridir. Vatandaşların ve medyanın gündeme getirdiği pek çok konuyu ve sorunu takip etmenin bir sorun olmaya başladığını da biliyorsunuzdur.
Vatandaşlarda sadece resmin bir kısmı vardır. Seçtikleri web sitelerini ziyaret eder veya sosyal medya yayınlarından yeni bilgiler öğrenirler. ABD’deki yetişkinlerin çoğunluğu (%62) Pew Research Center tarafından yapılan bir araştırmaya göre, haberleri sosyal medyada öğreniyorlar ve % 18’i bunu sık sık yapıyor.
Politikada çalışıyorsanız ve yayınınızda gördüğünüz web sitelerinin ve sosyal medya yayınlarının başkalarının gördüklerini temsil ettiğini varsayarsanız, yanlış olma ihtimaliniz çok yüksektir. Facebook gibi sosyal medya web siteleri, yüksek oranda kullanıcılara daha önce sevdiklerine benzer konuları gösterirler. Bu, kurumunuzun ne yaptığı hakkında olumlu paylaşımlar görüyorsanız, başkalarının olumsuz, hatta düpedüz sahte haberler görmediği anlamına gelmez.
Bir kamu görevlisinin işinin bir kısmı, belirli konular hakkında bilgilendirilmek ve böylece stratejinizi gelecek için planlamanızdır. Vatandaşların ve medyanın çevrimiçi söylediklerini tam olarak görebilmek için, sadece iyi bir uygulama değil, aynı zamanda bir medya izleme aracı kullanmanız da zorunludur. Vatandaşlar için önemli olan konuları tanımanıza, iletişim krizini çözmek için proaktif olarak çalışmanıza ve toplulukta itibarınızı arttırmanıza yardımcı olabilir.
Medya izlemeyi hangi siyasi kurumlar kullanmalı?
İzlemeniz gereken birkaç temel anahtar kelime vardır:
Medya izlemeyi kullanmanın yararlarından biri, yalnızca ilgili sonuçları almak için aramanızı kolayca daraltabileceğinizdir. Diyelim ki Donald Trump ile ilgili her bilgiyi bilmek istiyoruz, ancak yalnızca başkanlığı bağlamında söz konusu olduğunda otel, restoran ve diğer işletmeleri hakkında değil. Bunun için “The Trump Tower” gibi şeylerin sonuçlarda görünmesini engelleyebilirsiniz.
Medya izleme aracıyla, zaman içinde izlediğiniz her konuyla ilgili terimleri analiz edebilirsiniz.
Görebilirsiniz:
Bu bilgileri, PR ifadeleri yayınlamak veya insanların bu konular hakkında en çok okudukları web sitelerinde röportajlar düzenlemek gibi gelecekteki faaliyetlerinizi planlamak için kullanabilirsiniz. Bundan sonra konuyu günlerce izleyebilir, böylece faaliyetlerinizle ne tür bir etki yarattığınızı bilirsiniz.
İlgilendiğiniz haberin ne sıklıkla okunduğu önemli olsa da, kurumunuzun göründüğü gönderinin olumlu, olumsuz ya da tarafsız olup olmadığını değerlendirmek daha da önemlidir.
Örneğin: Başkan / belediye başkanı adını ve her makale / söz için izliyoruz.
POZİTİF: Başkan yeni bir okul açtı. Yerel topluluk için 50 yeni iş.
NEGATİF: Başkan sürekli trafik sıkışıklığı ile ilgili sorulara cevap vermedi.
NÖTR: Başkan yerel tiyatroda bir oyuna katıldı (sadece metinde geçiyor).
Kullanıcı birkaç makale / konu için duyarlılık belirledikten sonra, söz konusu kişilerin çoğunluğunun olumlu, olumsuz ve tarafsız olup olmadığını gösterecek bir duyarlılık analizi alacaktır. Ve bu otomatik duyarlılık analizi sayesinde daha da kolaydır.
Ayrıca, iktidar partisinin ve muhaliflerin medyada hangisinin daha iyi durduğunu görmek için gibi iki konuyu karşılaştıran bir karşılaştırma olasılığı da vardır.
En sonunda tüm bu paylaşımların yapılanlara atıfta bulunulması için bilgisayara kaydedilmesi iyi olacaktır. Bir medya izleme aracıyla, bu birkaç adımda kolayca yapılabilir. Tüm bağlantılar veya istatistiksel veriler bir bilgisayara kaydedilecektir.
Çevrimiçi medya izleme araçları, size zaman kazandırmak, ihtiyaç duyduğunuzda size doğru bilgileri vermek ve gelecekteki faaliyetleri planlamanıza yardımcı olmak için buradadır; böylece siz ve ekibiniz önemli şeylere odaklanabilirsiniz.