4- Adım: Dijital Markanızı Kimler İçin Geliştiriyorsunuz? Hedef Kitlenize ulaşmak
Dijital Marka ve şirket itibarınızı korumak, markanızın tanınmışlığı ve ticari geleceği açısında günümüz dijitalleşen iş dünyasında çok büyük bir önem taşımaktadır. Profesyonel bir marka itibar yönetimi ile hedef kitlenize ulaşmak hem kolay olacaktır hem de markanızın prestijini arttıracaktır.
Marka kelimesi, bugünlerde hayatımızın her alanında artan bir anlam ve önem ile daha fazla uygulanmaktadır. Bir markayı diğerlerinden tek bir şey ayırır, o da markayı eşsiz yapan ve kalabalığın içinde dikkat çekmesini sağlayan özellikleridir.
Şirketler her zaman hedef kitlelerine ulaşmak ve satışları arttırmak için marka yönetimine büyük önem vermişlerdir.
Artık günümüzde sadece şirketlerin markalarını öne çıkarmaya ve korumaya ihtiyaçları yok, aynı zamanda bireylerin de en az işletmeler kadar buna ihtiyaçları var. Günümüz rekabet dünyasında, herkes tanınmak ve ön plana çıkmak adına birbiriyle mücadele içerisinde. Kişisel bir ilişki ya da kariyerinizde bir ilerleme arayıp aramasanız bile rekabet, hemen hemen herkesin online olarak erişebileceği şekilde yeni zirvelere yükseldi. Artık sadece bir başka veya yeni bir çalışan için yerel olarak arama yapmak yerine, en mükemmel sonuç için tüm dünya da arama yapılabiliyor. Bu nedenle dijital dünyada kendinizi tanıtmanız çok önemlidir:
Bir anlamda, Google gerçekten yeni özgeçmişiniz ve geçmişinizin araştırıldığı yer oldu.
Bununla birlikte, hedef kitleye ulaşmak için, online itibarınızı yükseltirken ve korurken uygun adımları atmanız çok önemlidir.
Dijital markanızı oluşturduğunuzda ilk düşüncenizin:
”İnternette bulunan ismimi ve olumlu içeriklerimi mümkün olduğunca çabuk ve çok insana nasıl ulaştırabilirim?” – olması yerine aşağıdaki gibi: ”Adımı ve olumlu bilgilerimi, onu görmek isteyen ve bana faydalı olacak şekilde kullanmak isteyen insanlara nasıl ulaştırabilirim?” diye düşünmek olmalıdır.
www.ekoruma.com.tr olarak şunun da altını çizmek isteriz ki; herkese cazip görünmek imkânsızdır. Öyleyse bunu yaparken neden vaktinizi ve çabalarınızı boşa harcayasınız ki? Dünyanın tümüne ulaşmaya çalışmak sizi daha genel gösterecektir ve markanızı, aynı şeyi yapmaya çalışan milyonlarca insanla karıştıracaktır.
Özel markanıza uygun özgün içeriklerle yaratılan benzersiz profiller, Google’a alakalı paylaşım yaptığınızı söyler, bu da sitelerinizi daha geniş bir kitleye ulaştırmak için arama sonuçlarında üstlere çıkarır.
Dijital Marka Koruma ve Dijital Marka İtibar Yönetimi için en iyi uygulama, markanızı tanımladığınız açılar, kişisel özellikler, beceriler, yetenekler ve hedef kitlenizin ilgisini çekecek tecrübeler etrafında oluşturmaktır. Hedef kitleniz sizinle ilgili arama yapan ve içeriğinizi size fayda sağlayacak şekilde paylaşma ve kullanma ihtimali yüksek bireyler tarafından belirlenir
İşverenler genellikle, özgeçmiş ve başvuru form yığınları arasında bir seçim yapmak ve bir kaç iş pozisyonunu doldurmak için arama yaparlar. İşverenlerin çoğu yeni bir potansiyel çalışan aradıklarında karar vermeden önce, adayların sosyal medya ve Google arama sonuçlarına bakarlar.
Eğer arama sonuçlarınız görüntülendiğinde olumlu ve markanızı tanıtan eşsiz bir içerikle karşılaşılırsa, büyük ihtimalle aday havuzundaki diğer isimlerin arasından seçilen siz olursunuz.
Benzer şekilde, eğer aradığınız şey mevcut işinizde öne çıkmaksa, aynı pozisyon için yarışan iş arkadaşlarınızın geri kalanının önünde olmanız gerekecek. Patronunuz profesyonel görünümlü bir web sitesi ve sosyal medya ve diğer platformlarda güçlü bir iş kolu ile kurulmuş bir dijital kimliğiniz olduğunu görürse, sizin markanız ve profesyonel kariyerinizde ciddi olduğunuzu anlayacaktır.
Online randevu yıllar geçtikçe artarak popülerleşiyor ve artık çift tanışmaları için en sık rastlanan yöntem. Ayrıca, ilk buluşmaya karar vermeden önce, çoğu insan doğru bir karar olduğunu görmek için sizin hakkınızda daha fazla bilgi edinmek amacıyla isminizi Google’da aratır. Eğer potansiyel flörtünüz sizi internette aratırsa, hayatınız ve ilgilendikleriniz hakkında ilginç içerikler ve yüksek kaliteli bir profil bulursa, muhtemelen görüşmenin iyiye gideceği konusunda kendine daha fazla güvenecektir.
Eğer dünya ile paylaşmak istediğiniz belirli beceri, tutku veya fikriniz varsa, büyük bir takipci kitlesine sahip olmadan bunu duyurmak zor olacaktır.
Bu sektöre odaklı bir dijital kimlik oluşturarak ve bu fikirleri, becerileri sosyal medyada paylaşarak, doğru hashtagleri kullanarak ve ilgili gruplara katılarak, içeriğinizin sektörde başka birileri tarafından görülme ve kavranma olasılığı daha da yükseltmiş olursunuz.
Oradaki kişi, gördüklerini beğenebilir ve içeriğinizi sektördeki diğer kişilerle paylaşmaya karar verebilir ve paylaştıkları kişilerde paylaşmaya karar verebilir. Dolayısıyla bu, bu şekilde devam edebilir.
Hedef kitlenizi belirledikten sonra, hemen Dijital Marka İtibarınızı güvenceye almak için adımlar atmaya başlamak önemlidir.
Profesyonel yaşamlarında ve kariyerlerinde herkes internet üzerinden kazanım elde eden başka biriyle rekabete girdiğinde, adınız ve markanızla tam uyuşan kullanıcı adı veya alan adını talep etmek artarak zorlaşan bir hal alıyor. www.ekoruma.com.tr Online İtibarınızı koruyup, öne çıkarıp, kontrol ederek hem kişisel hem de profesyonel kariyer hedeflerinize ve hedef kitlenize ulaşmanıza yardım edebilir.
Bu konuda kapsamlı bilgi için serimizin 5. Adımını inceleyebilirsiniz. Marka İtibarı ve Markanızı Hedef Kitlenize Ulaştırmak