Facebook İncelemeleri Nasıl Kaldırılır
Müşteriyi kovalayan kötü Facebook incelemelerinden bıktınız mı? Bu yazıda, Facebook’tan incelemeleri kaldırma hakkında bilmeniz gereken her şeyi ortaya çıkaracagız. Bu yazının sonunda, kötü Facebook incelemelerinden kurtulabilecek, sahte olanları rapor edebilecek ve hatta hepsini devre dışı bırakabileceksiniz.
Kesinlikle Hayır. Müşteriler, zor kazanılmış paralarını teslim etmeden önce karşı konulamaz bir şekilde iş incelemelerine bakarlar. Bana inanmıyor musun? İşte bunu kanıtlayacak bazı Facebook incelemesi istatistikleri:
Bu nedenle, bir işletme sahibi olarak, şirketinizi yansıtmayan Facebook incelemelerini kaldırmanız hayati önem taşımaktadır.
Facebook sayfanızda cevapsız kötü yorumlar varsa, potansiyel müşteriler parmaklarınızın arasından kayabilir. Kötü bir incelemenin işinize ne kadara mal olabileceğini tahmin edin.
Bilginize – kötü bir itibar şirketlere milyonlarca dolara mal olabilir.
Facebook, belirli yorumları ve önerileri otomatik olarak kaldırmaktadır. Örneğin, spam içeriği ve nefret söylemi içeren incelemeler Facebook’un topluluk standartlarını ihlal ettiği için silinirler. Buna ek olarak, işiniz ile tamamen alakasız olan herhangi bir inceleme de kaldırılması yönünde hak kazanmış olur. Ancak yanlış incelemeler tespit edilemeyebilir.
Facebook sayfanızda şüpheli yorumlar bulursanız, önce meşru olduklarından emin olun. Kayıtlarınızı kontrol edin ve işlemlerin müşterilerin iddia ettiği şekilde gerçekleşip gerçekleşmediğini doğrulayın. Müşterilerin kayıtlarını bulabilir misin? İşlem günlükleriniz açıklamalarıyla eşleşiyor mu? Değilse, sahte Facebook incelemeleri ile uğraşıyor olabilirsiniz.
Hileli olumsuz yorumlar bir dizi kaynaktan kaynaklanabilir: rakip işletmeler, kırgın eski çalışanlar, spam gönderenler, yanlış iş sayfasında incelemelerini yanlışlıkla gönderen kişiler, vb. Bu tip dolandırıcılığı tanımlamanın birkaç yolu vardır:
Kötü Facebook incelemelerinin doğru olup olmadığına bakılmaksızın, hepsine cevap vermelisiniz.
Bir özürle başlayın. Sonra onun işlem kaydını bulamayacağınızı bildirin. Bu, kusursuz müşteri hizmetlerini göstermeye devam ederken oyunlarına girdiğiniz sahte yorumculara bir mesaj gönderir. Açıkça şikayet sahteciliği yapmak geri tepebilir ve diğer müşterilerin size daha az güvenmesini sağlayabilir.
Yanıt verdikten sonra, bir sonraki adım onları rapor etmektir. İşte nasıl yapılacağı:
Alternatif olarak, sadece ünlem işareti ile kelime balonunu tıklayabilirsiniz.
En uygun nedeni seçin ve istenirse daha fazla ayrıntı sağlayın. İşte açılır pencerenin nasıl göründüğü:
Bunu yaptıktan sonra, yapacak tek şey beklemek. Ne yazık ki, incelemenin kaderini belirlemenin ne kadar süreceği konusunda somut bir süreç yok. Zamanında çözülmesi garanti edilen tek rapor, tehdit veya diğer yasadışı içerik içerenlerdir. Raporlama süreci tamamlandıktan sonra incelemenin kaldırılıp kaldırılamayacağı konusunda bilgilendirileceksiniz.
Ne yazık ki, eğer doğruysa başkasının yazdığı yorumları Facebook’tan kaldıramazsınız. Onları alaşağı etmenin tek yolu diplomasi veya müşteri hizmetleri ile durumu düzeltmek. Müşteriye telafi yapabilirseniz, sizin için kendi incelemelerini silebilirler.
Sorunu çözemediğiniz durumlarda, en azından hikayenin kendi tarafınızı anlatmak için müşteri şikayetine cevap vermelisiniz.
İşinizde olumsuz bir eleştiriye sebep olacak bir şey yaptıysanız, müşterinin güvenini geri kazanmak için uygun görgü kurallarını izleyin. Eğer düzgün bir şekilde durumu idare ederseniz, müşteriniz özgün yorumunu dahi silebilir. En azından, incelemeyi “beğenmelisiniz”. Ancak himayenizi geri kazanma şansı istiyorsanız, cevap vermeniz gerekir.
Hayal kırıklıklarını veya öfkelerini kabul edin, içten bir özür dileyin. Sonra durumu doğru yapmak için harekete geçin. İncelemeyi sosyal medyadaki şeffaflığınızı artırmanız ve mükemmel müşteri hizmetinizi sergilemeniz için bir şans olarak görmeye çalışın.
Artık kabul edilmese de, yıldız derecelendirmeleri Facebook iş sayfalarında görünmeye devam ediyor. Bu işletmeler için kötü bir haber, çünkü sadece bir yorum içeren geri bildirimler gönderebilir. Yorum yapmayan sahte Facebook incelemelerini kaldıramadığınızdan, kötü yıldız incelemelerini ele almanın en iyi yolu yine yanıt vermektir.
İşinizi nasıl geliştirebileceğinizi size bildirmek için derecelendirmeyi gönderen kişiye sorun. Yanıt vermese bile, bu en azından diğer kullanıcıların sayfanızı aşağı kaydırarak müşteri deneyiminizi iyileştirmek için öteye gitme konusunda istekli olduğunuzu gösterir.
Neden birileri olumlu değerlendirmeleri Facebook sayfasından kaldırmak ister? Çünkü bu, itibarınızı mahvedebilecek kötü Facebook incelemelerini gizlemenin en hızlı ve en kolay yoludur.
Kabul edelim; Bazen bir işletme zorlu bir onarım sürecinden geçer. Belki hatalı bir ürün geri istendi ya da bir mağaza müdürü sürekli olarak korkunç müşteri hizmetleri sağladı. Bu arada, öfkeli müşteriler Facebook sayfanızı otantik bir yıldızlı çevrimiçi yorum yığınlarıyla doldurdu.
Ama harekete geçtin ve yanlış olan her şeyi düzelttin. Ürünleriniz birinci sınıf ve müşteri hizmetleri bundan daha iyi olmamıştı. Belki de birkaç olumlu eleştiri aldınız. Yine de olumsuz yorumlar henüz gitmeyecek ve parlayan yeni itibarınızı çamura sürükleyebilecek.
Mümkün olduğunda uygunsuz yorumları kaldırmak her zaman en iyisi olsa da, bu işlem biraz zaman alabilir. Küçük işletmeler için bu incelemelerin aşağı alınmasını beklemek mümkün olmayabilir. Durum buysa, en iyi eylem önerileri tamamen kapatmak olabilir.
Önerilerin kapatılmasının Facebook incelemelerini silmeyeceğini, yalnızca bunları gizlediğini belirtmek önemlidir. Bu, onları tekrar açmaya karar verirseniz, tüm olumsuz olanların geri döneceği anlamına gelir.
Eğer yazdığınız bir yorum varsa, Facebook’tan bunu kaldırmak çok kolay. Söz konusu incelemeyi bulmanız yeterli, sağ üstteki üç yatay noktayı tıklayın ve “Sil” i seçin. Bunun yerine yorumunuzu düzenlemek istiyorsanız, “İncelemeyi Düzenle”yi tıklayın..
Her şeyi doğru yaparken bile, işler hala ters gidebilir. Bu nedenle, tüm çevrimiçi inceleme platformlarını sorun çıkması durumuna karşın sürekli izlemelisiniz. Facebook ile ilgili sorunlarınız varsa, şunları yapmanız da gerekebilir:
Bir inceleme yönetimi kriziyle karşı karşıyaysanız ve diğer tüm seçeneklerinizi tükettiyseniz, bugün destek için ekibimize ile iletişime geçin.