Forum ve tartışma grupları online itibar yönetimimi nasıl etkiler? Direkt olarak etki edemediğimiz bu mecralara itibarımızı nasıl yönetebiliriz?
İnternet tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de hızla yaygınlaşıyor. Bireyler artık sadece işlerini değil gündelik faaliyetlerini de online platformlara taşıyor.
Yemeklerini internetten sipariş ediyor, internetten film izliyor, arkadaşlarıyla internetten buluşup görüşüyor, forum ve blog sitelerinde, tartışma gruplarında fikirlerini paylaşıyor, internet üzerinden oyunlar oynayıp zamanının çoğunu internette geçirerek yaşıyor.
Bu da kişi ve kurumların itibar yönetimlerinde online platformların önemini her geçen gün hızla artırıyor. Peki forum ve tartışma grupları online itibar yönetimimi nasıl etkiler? Direkt olarak etki edemediğimiz forum ve tartışma gruplarında itibarımızı nasıl yönetebiliriz?
TÜİK verilerine göre Türkiye’de her 10 hanenin 8’inde internet mevcut ve Türkiye nüfusunun %74’ü aktif internet kullanıcısı. Bu da yaklaşık 60 milyon insanın aktif kullanıcı demek. Hal böyle olunca tüm internet platformları kişi ve kurumlar için hayati önem kazanıyor.
Günümüzde insanlar fikir ve görüşlerini internet üzerinden sosyal ağlar, forum ve tartışma platformları üzerinden paylaşıyor. Milyonlarca kullanıcısı olan bu platformlarda paylaşılanlar çok hızlı bir şekilde geniş kitlelere ulaşabiliyor. Forum ve tartışma gruplarında paylaşılan fikir ve görüşler olumlu olabileceği gibi olumsuz da olabiliyor. Bu da kişi ve kurumların online itibarı için tehdit edici bir durum ortaya çıkartıyor.
İnternette her şey kaydediliyor ve yasal müdahaleler dışında neredeyse hiçbir şey silinmiyor. Her şeyin kaydedildiği ve kötü haberlerin iyi haberlerden çok daha hızlı yayıldığı bu mecrada forum, tartışma grupları, şikayet sayfaları, blog ve mikroblog platformları kişi ve kurumlar için hayati önem kazanıyor.
İnsanlar arama motorlarında kişi ve kurumları araştırdıklarında karşılarına sadece o kişi ve kurumların yetkisindeki web siteleri ya da sosyal medya hesaplarını bulmaz. Araştırdıkları kişi ve kurumlar hakkında müşteri yorumları, forum sitelerinde açılan ilgili başlıkları, doğru olup olmadığı bilinmeyen haberler, tartışma grupları gibi binlerce sonuç saniyeler içerisinde önlerine çıkar.
Bu da sizin direkt kontrol edemeyeceğiniz derya deniz bir alanın olduğunu gösteriyor. Peki direkt olarak kontrol edemeyeceğimiz forum ve tartışma gruplarında online itibarımızı nasıl yönetebiliriz?
Sosyal medya, geleneksel medyanın iletişiminin tek yönlü iletişimini yıkıp çift yönlü iletişimi kurdu. Televizyonu ele alalım. Televizyonda kanallarında çıkan reklamlara herhangi bir yorum yapabiliyor muyuz? Reklamı yapan firmaya herhangi bir geri bildirimde bulunabiliyor muyuz?
Çoğu zaman izlediğimiz programı kaçırmamak için mecburiyetten izliyoruz reklamları. Ama sosyal medyanın çift yönlü iletişimi sayesinde insanlar karşılarına çıkan reklamlar, içerikler, haberler hakkında hemen yorum yapabiliyor, tartışma gruplarında tartışıp fikirlerinin yayılması için paylaşımlarda bulunabiliyor. Bu paylaşımlar dakikalar içerisinde viral olup kitlesel mesajlara dönüşebiliyor.
Bu yüzden kişi ve kurumlar haklarında yorum yapan, fikir beyan eden, tartışma guruplarında konular açan insanları, fanlarını ya da takipçilerini dinlemek zorundadır. Çift yönlü iletişime açık olup yapılan olumlu ya da olumsuz eleştirileri kale almalı ve doğru bir strateji ile harekete geçmeli.
Hakkınızda yapılan yorumları, açılan forum başlıklarını, tartışılan konuları görmezden gelmek veyahut bunlarla zıtlaşmak yapılabilecek en kötü hatalardan biridir. Zira hızlı ve etkin bir aksiyon ile aleyhinizde yapılan yorum, eleştiri ya da tartışmayı lehinize çevirebilir, itibarınızı koruyabilirsiniz.
Eğer forum sitelerinde ya da tartışma gruplarında hakkınızda yapılan yorum ve tartışmalara cevap verirken bu mecraların dinamiklerini göz önünde bulundurmalısınız. Aksi takdirde çabanız ters tepebilir ve durum daha karmaşık bir hal alabilir.
Kurumlar için online itibar yönetiminin temelinde müşteri memnuniyeti yer alır. Müşterileri ile çift yönlü ve doğru bir iletişim kuran firmalar online itibarını korumakla kalmaz. Müşterilerinin olumlu yorumları, paylaşımları, forumlarda açacakları konu başlıkları ve tartışma gruplarında lehinize yapılan tartışmalar firmaların geniş kitlelere ulaşmasına büyük katkı sağlayacaktır.
Forum ve tartışma gruplarında online itibarın korunması sektörden sektöre, firmadan firmaya değişiklik gösterir. Hakkınızda yapılan olumsuz eleştirilere, itibarınızı düşüren paylaşımlara hızlı aksiyon alınmalı, doğru bir dil ile cevap verilmeli, gereken düzenlemeler yapılmalı ki itibar kayıplarından kaynaklı zararlar minimum düzeyde kalabilsin.
Hızlı ve etkin bir cevaplama ve aksiyon alma becerisi şirketlerin olumuz online içerikleri olumlu içeriklere dönüştürme olanağı sağlar.
Unutmayın ki doğru ve hızlı cevaplanmış her olumsuz yorum firmanın online itibarına büyük bir katkıdır.
Forum ve tartışma gruplarında bir kişinin söylediği bir şey milyonlar tarafından duyulabilir. Online itibarınızı forum ve tartışma gruplarında hakkınızda yazılanları hızlı ve doğru bir şekilde yönlendirerek artırabilir, firmanızın amaçlarına ulaşmasına katkı sağlayabilirsiniz.
Eğer siz forum ve tartışma grupları üzerinden online itibarınızı yönetemezseniz, forum ve tartışma grupları sizin itibarınızı yönetir.