Doğru Anahtar Kelimeleri Hedeflemek Araştırma Gerektirir
Neden bir Web sitesinin derecelendirmesi 6 ay zaman alır? Bunu biraz sorduk. Çoğunlukla, listelerin arama sonuçlarında iyileşmeye başlamasından önce 10 ile 20 hafta arasında bir gecikme süresi olur.
Kuralın istisnası viral içeriktir-kullanıcılar sinyal içeriğinin üstün değere sahip olması durumunda ve bunu hızlı yaparlarsa, arama listelerini saatler içinde geliştirebilirler. Maalesef, her bir içerik parçası viral olmayacaktır. Spam ve düşük kaliteli SEO çabuk bir etkiye sahip olabilir, ancak hızlı bir şekilde tekrar kapanma eğilimindedir ama sonrasında sıklıkla daha da kötüleşmeyecektir.
Bu nedenle, SEO ajansınızın büyük iddialarını unutun-Google’ın en iyi sayfasına ulaşmak, ne yazık ki, muhtemelen yapamayacağınız Larry Page (Google’ın kurucusu) işe almadıkça zaman alır. Arama motorları, zaman içerisinde bir Web sitesini veya bir içerik parçasını değerlendirirken yüzlerce faktörü göz önünde bulunduran son derece akıllı sistemlere dönüşmüştür. Dünyanın hiçbir SEO danışmanı veya şirketi, web sitenizin en iyi 10 sonuca ne zaman ulaşacağını tam olarak söyleyemez.
Ancak, arama sıralamalarının nasıl çalıştığını ve arama sıralamalarında görünür değişiklikleri sağlamanın neden neredeyse altı ay sürdüğünü anlamanızı sağlayabiliriz.
İşte sürdürülebilir arama sıralamalarının zaman almasının birkaç nedeni:
Bir arama sağlayıcısının birincil endişesi, siz ya da ilk sayfada yer için mücadele eden başka bir işletme değil, kullanıcılarıdır. Arama motorunun amacı, kullanıcılarına en iyi kullanıcı deneyimini sağlamaktır; bu, her arama sorgusu için en alakalı ve yüksek kaliteli sonuçları görüntülemek anlamına gelir. Hem Bing hem de Google, içeriğin sonuçlarda ne kadar görünür olması gerektiğine karar vermeden önce, insanların içeriğe nasıl tepki verdiğini izlerler. İçeriğin çok fazla SEO iyileştirmesi olsa bile, kendisi tam ve düzgün olmalıdır.
Bu nedenle Google, her bir içerik parçasını 200’den fazla sıralama faktöründe değerlendirir ve yalnızca en kaliteli olan sayfaların ilk 10’a girmesini sağlar.
İlk sayfaya girmenin en iyi yolu, amacı kullanıcılara hizmet etmek olan Google’ın hedefiyle uyum sağlamaktır. Ancak bu sadece harika içerikle ilgili değildir; diğer SEO faktörleri de devreye girer. Bu faktörlerin kombinasyonu zaman alır-bu yüzden bir SEO kampanyası veya çevrimiçi bir itibar yönetimi (ORM) kampanyası için sıralamaları geliştirmek aylar alır.
Belirli bir sayfanın veya alanın yaşı, arama sıralamasında büyük bir etkiye sahiptir. Ahrefs tarafından yapılan bir araştırmaya göre, Google aramasındaki en iyi 10 arama sonucunun ortalama yaşı 2 + yıldır. Aynı çalışma, 1 yıldan küçük sayfaların %5’inden daha azının en üst 10’a ulaştığını göstermektedir.
Açıkçası, bir sayfa yaşlandıkça Google’ın gözünde daha inandırıcı ve güvenilir hale gelir. Bu nedenle, çok iyi bilinen bir marka veya yayın tarafından yayınlanmadığı sürece yayınlandığı anda yeni bir içerik veya web sitesinin sıralamaya girmesi son derece olanaksızdır-ya da viral hale gelir.
Anahtar kelime araştırması, SEO’nun temel taşlarından biridir ve yıllar içinde önemli ölçüde gelişmesine karşın, arama sıralamanızı belirlemede hala önemli bir faktördür.
Doğru anahtar kelimelere sahip olmayı hedeflemiyorsanız, içerik oluşturamazsınız.
Anahtar kelime araştırması, artık Google’ın güncel alaka düzeyine dayanan ve içeriği sıralayan RankBrain algoritması sayesinde, belirli bir konuyu ve yakından ilgili terminolojileri bulmayı hedeflemekle daha fazla ilgilidir.
Bu değişiklikler anahtar kelime araştırmalarını daha sofistike ve zaman alıcı bir etkinlik haline getirmiştir.
Sitenize 500 kelimelik makaleleri yazmak için birkaç hobiyi kiralayabileceğiniz ve yine de Google’ın ilk sayfalarında yer alabileceğiniz günler artık geride kaldı. SEO söz konusu olduğunda, artık kaliteli içerik için bir yedek yok. Bu; bir içerik parçasını değerlendirirken ve sıralarken Google’ın birincil hususlarından biridir. Ahrefs’in bir başka çalışması, ilk sayfa içeriğinin ortalama 1.000 arama terimine ulaştığını ortaya çıkarmıştır. Bu, daha uzun içeriğin genellikle kısa (ince) içerikten daha iyi ücret alacağı anlamına gelir. Ancak bir sayfanın çok sayıda terimle sıralanması, arama motorlarının içeriği birçok farklı kişi ve ilgili arama ile test etmesi gerektiği anlamına da gelir. Bu nedenle, bir sayfanın çok sayıda terim ile zirveye çıkması zaman alabilir.
Hemen hemen herkes bilir ki, web siteniz diğer güvenilir sitelerden geri dönüş aldığında, Google, içeriğinizin kalitesi için onların güven oylarını dikkate alır. Siteniz ne kadar fazla bağlantıya sahipse, o kadar yüksek bir rütbeye sahip olursunuz… Genellikle.
Sadece birkaç yıl önce, yüksek kaliteli bağlantılar edinmek büyük bir sorun ortaya çıkarmazdı. Ancak, Google’ın bağlantı kurma konusunda bazı çok katı kuralları vardır ve bu kurallardan herhangi birini ihlal etmek arama motoru cezalarına neden olabilir. En yaygın ceza, bağlantının göz ardı edilmesidir. Görünmez bir Google cezası, ancak çok etkili olan.
Günümüzde bağlantı kurma, içerik oluşturma, misafir bloglama, sosyal yardım ve etkileyici ilişkileri içeren uzun ve sıkıcı bir süreçtir. Doğal olarak, bunların hepsini yapmak çok zaman ve çaba gerektiriyor.
Arama motoru sıralamaları artık Google aramada ki konumunuzla ilgili değil. Araştırmalar, sosyal sinyallerin arama sıralamalarınızı belirlemede kilit bir rol oynadığını göstermektedir. İçeriğinizin sosyal medyada paylaşılma sayısı ve tetiklediği sosyal konuşmaların uzunluğu arama motoru sonuç sayfalarındaki konumunuzu doğrudan etkiler.
Bu yüzden sosyal faktörler, aynı zamanda içeriğin arama sonuçlarında sıralanmasını da etkiler.