8.Adım: Sosyal Medyada Sosyal Olmak
Networking (ağ) iletişimi, toplumun çevrimiçi, teknoloji tabanlı bir dünyaya kaymasından kısa bir süre önce, büyük ölçüde bireysel olarak yapıldı. Herhangi bir gelenekçi profesyonel veya iş lideri size bir zamanlar iletişim ağının kurulması için tamamen yüz yüze etkileşimlerle yapıldığını söyleyecektir. Ve bu ağın (Networking) kurulmasında:
Networking iletişim ağı kurmak, hâlihazırda bilmediğiniz kişilerle yeni ilişkiler kurmaya devam ederken, zaten tanıdığınız olan kişilerle de bağlantıda kalmaktır.
Günümüzün online dünyasında başarılı olabilmeleri için profesyonellerin Networking (ağ kurma)
stratejilerini biraz uyumlu hale getirmeleri ve online Networking (ağ oluşturmak) için aşağıdakileri yapmaları gerektiğini öğrenmeleri gerekir:
İçerik yaratımının amacı eski geleneksel dönemde olduğu gibi yine Networking yapmak ve ana fikri diğer profesyonellerle etkileşim kurmak, sohbet ortamı yaratmaktır. Bunu yapmanın en etkili yollarından biri, diğerlerinin konuyla ilgili kendi fikir ve fikirlerini yanıtlamalarına ve katkıda bulunmalarına teşvik eden yeni, alakalı içerikler yaratmaktır.
İçerik yayınlarken, bolca çeşitlilik, yaratıcılık ve incelik eklediğinizden emin olun. Profillerinize, tanıtım yaparak aşırı yüklenmek yerine kendinizi öne çıkarın ve ilginç olun.
Network’ünüzdeki topluluğa, birini hedef almadan genele “başka yere bakmana gerek yok, benim ürünümü satın al, aradığın her şey benim ürünümde mevcut” demek yerine, kendinizi tanıtabilir, sorular sorabilir, karşılıklı hikâyelerinizi dinleyebilir ve ilişki kurmanın ve bağlantıda kalmanın yollarını bulabilirsiniz.
Paylaşımlarınıza marka mesajınızla uyuşacak şekilde biraz kişisellik ve eğlence katın. Oradan sonrasında insanlarda markanıza karşı ilgi oluşabilir ve markanız, hizmetleriniz veya potansiyel iş imkânlarınız hakkında bilgi almaya başlayabilirler.
Çevrimiçi iletişim ağınız için en gerekli birinci adım kendi özgün içeriğinizi paylaşmak iken, ikinci en gerekli adım ise o içeriği oluşturmaktır.
İçerik oluşturmak tamamen diğer bireylerin veya firmaların markanız ya da sektörünüzle ilgili gönderilerini paylaşmakla alakalıdır. İçerik oluşturma yoluyla, takipçilerinizin sektörünüzle ilgili mevcut içeriği keşfetmesine yardımcı olursunuz, dolayısıyla güvenilirliğinizi artırır, bilgilerini genişletir ve size sektörünüzden daha fazla liderle ilişki kurmanıza yardım eder.
Birinin gönderinizi paylaşmasıyla profesyonel bir ilişki kurma ve bu kişiyle iletişim kurma şansı yaratmış oluyorsunuz. Bu ilişkiler lehe dönüp iletişim ağınıza aldığınız bu kişiler gönderilerinizden birini paylaşmaya veya gelecekte sizinle işbirliği yapma kararı alabilirler.
Yüz yüze ağlarda, hangi etkinliklere katılacağını ve doğru kişileri nerede bulacağını bilmek önemlidir. Benzer şekilde Networking (çevrimiçi ağ ) de bağlanmaya çalıştığınız insanlara ulaşmak için hangi sosyal medya platformunu kullanacağınızı bilmek önemlidir.
Facebook, Twitter ve Google+ gibi bazı siteler geniş kitlelere online ortamda ulaşmak için en popüler sitelerdir. Büyük ölçüde marka ve profesyonel deneyime odaklanan bazı ek sosyal medya siteleri arasında Linkedin ve Quora bulunmaktadır.
Linkedin en popüler ve en çok bilinen profesyonel sosyal Networking (çevrimiçi ağ) sitesidir, ayrıca bazı profesyoneller linkedinin sunduğu harika kaynakları kullanmazlar hatta bilmezler.
Profesyonel bir profil oluşturmak ile birlikte, özgeçmişiniz, başarılarınız ve geçmiş tecrübeleriniz görüntülenir. Aynı zamanda Linkedin de ;
Quora, yakın zamanda uzmanlıklarını başkalarının uzmanlığından da öğrenirken kendi uzmanlıklarını da sergilemeye yönelik bir sosyal medya platformu olarak popülerlik kazanmaya başladı.
Quora’daki kullanıcılar neredeyse her sektör veya konuyla ilgili sorular sorabilir ve bu alanlardaki uzmanlar konuya devam edebilir ve cevap verebilir.
Bu, endüstri liderlerine zaten bildiklerini gösterirken, profesyonellere de sektörlerindeki uzmanlardan öğrenme fırsatı verir. Quora ile ilgili soruları yanıtlarken, çevrimiçi varlığınızı ve profesyonel güvenilirliğinizi daha da artırmak için oluşturduğunuz sitelerinize, blog’larınıza ve diğer yararlı içeriğe bağlantılar ekleme fırsatınız da olur.
Platform hakkında daha fazla bilgi edinmek ve Online İtibar Yönetimi, Sosyal Medya Yönetimi, Marka İtibarı ve daha fazlası hakkında sahip olabileceğiniz soruların yanıtlarını bulmak için www.ekoruma.com.tr ile irtibata geçebilirsiniz.
Kişiler arası ağ olayları gibi, endüstri liderleri ile online olarak görüşmeler yapmak ve network ‘ünüze dahil etmek için birçok fırsat var. Birçok sosyal medya platformu, kullanıcıların belirli bir konu veya tema konusundaki konuşmalara katılabileceği ve diğer çevrimiçi kullanıcılarla gerçek zamanlı olarak iletişim kurabileceği “canlı sohbetler” düzenler. En popüler olanlarından bazıları şunlardır:
Çoğu zaman, Oscar ya da hit TV şovunun sezon finali gibi büyük bir etkinlikte, kullanıcıların belirli bir hashtag kullanarak düşüncelerini ve fikirlerini paylaştıkları canlı bir Twitter sohbeti yayınlanır. Aynı şekilde, bir marka veya işletme lideri, çevrimiçi soruları yanıtlayacakları veya belirli bir hashtag kullanan tweet’lere yanıt verecekleri planlanmış bir zamanı duyurur. Bu etkinlikler genellikle yarım saatten bir saate kadar sürer ve profesyonel alanınızdaki insanlarla iletişim kurmak, kendinizi tanıtmak ve network’ünüze dahil etmek için harika bir yol olabilir.
Reddit, neredeyse her konuda haber ve bilgi bulabileceğiniz büyük bir çevrimiçi Networking platformudur. Çoğu zaman, profesyoneller ve endüstri liderleri, belirli bir süre için Reddit’te bir “AMA” yapacağını ilan edecekler. AMA “bana bir şey sor” anlamına gelir.
AMA, Reddit kullanıcılarının, etkinlik sorularını yöneten kişiye herhangi bir konuda, tipik olarak bireyin uzmanlık alanıyla ilgili konularda soru sormasını istemektedir. Oradan birey mümkün olduğu kadar çok soruya cevap verecek ve kullanıcılar soruları cevaplamak ya da reddetme fırsatına sahip olacaklar. AMA bir görüşme oturumu veya online basın toplantısı ile kıyaslanabilir.
En yakın online Networking (Çevrimiçi ağ),canlı görüntülü sohbetler aracılığıyla kişisel ağlarda yapılıyor.
Bu hizmeti sunan bir çok platform var fakat en popüler olanların içinde Periscope, SnapChat, ve FacebookCanlı bulunmaktadır. Canlı görüntülü sohbet, dünyanın her yerinden bireylerle aynı yerde olmak zorunda kalmadan yüz yüze konuşabileceğiniz daha kişiselleştirilmiş bir deneyim sunar.
Yukarıda bahsedilen platformların her biri, sohbet etmenin ve iletişim kurmanın benzersiz bir yolunu sunar, ancak hepsi, sadece bilgisayarınıza yazarak daha yüksek bir etkileşim biçimine teşvik eder.
www.ekoruma.com.tr hatırlatmak isterki ; internet ve çevrim içi ağ iletişimi gerçek yüz yüze iletişimin yerini almamalıdır. Ayrıca her çevrimiçi etkileşimi, kişisel bir etkileşim olarak ele almayı öğrenmelisiniz. Unutmayın her bir paylaşım, beğeni ve takibin arkasında aldığınız gerçek bir birey ile etkileşim kurmak ve profesyonel bir ilişki yaratmak için fırsattır. Bununla birlikte, bu ilişkileri kurmak, yukarıda bahsedilen networking (çevrimiçi ağ) stratejileri ile çalışmak için zaman ve çaba gerektirir.
Networking (Çevrimiçi ağ), marka itibarınızı tanıtmanın ve oluşturmanın sadece bir parçasıdır. Online itibar yönetimi ve nasıl başlayacağınız hakkında daha fazla bilgi edinmek için, bu serinin bir parçasını inceleyebilir veya danışmanlık almak için bugün www.ekoruma.com.tr‘deki profesyonellerle iletişim kurabilirsiniz