Online İtibarınızı Korumaya önce Google’da Nasıl Göründüğünüze Bakmakla başlayın
1- ADIM :Online İtibarınızı Korumaya önce Google’da Nasıl Göründüğünüze Bakmakla başlayın
Bundan 15 yıl önce internet hayatlarımızın içine bu kadar dahil değildi ve online itibar koruma ihtiyacı henüz oluşmamıştı.
İnternetin yaygınlaşmasıyla önce sosyal medya bir anda hayatlarımıza girdi ve Twitter gibi sosyal medya siteleri bireysel iletişim ve çevrimiçi sunumun şekillerini değiştirmek için oluşturuldu. O zamanlar, ünlüler, sporcular ve diğer ün veya marka sahibi insanlar Twitter ve diğer sosyal medya sitelerinde isim ve markalarını öne çıkarmak için hızlı davrandılar. Bugün, Twitter ile dünyada iletişim kurmak ve kişisel markasını çevrimiçi olarak tanıtmak için aynı hedeflere sahip 300 milyondan fazla insan var. Günümüzün dijital dünyası PR ihtiyacı olan ünlülerden ibaret değil. Günümüz Dünyasında artık herkesin PR’ın yanı sıra kişisel online itibar koruma ve dolayısıyla online itibar yönetimine ihtiyacı var. Bu markalar için de geçerli. İnsanlar marka kelimesini düşündüklerinde, çoğunlukla şirket logoları, ünlüler, büyük şirketler ve işletmeler akıllarına gelir. Çoğu insanın fark etmeyeceği şey, kendilerinin bir marka olmaları ve kendilerininde en az düşündükleri isim ve markalar kadar online itibar yönetimi ihtiyaçları olduğudur.
Tüm bireyler farkında olsun ya da olmasınlar kendi eşsiz markalarına sahiptirler. Kişisel markanız, iş görüşmelerinden aile gezilerine, ilk buluşmalardan diğer tüm sosyal durumlara kadar her yerde sizi takip eder. Kişisel markanızı oluşturmanızın ve kişisel online itibar yönetimi ile korumanızın neden bu kadar önemli olduğunun sebebi budur.
Kişisel markanız sizin çalışanlarınıza, arkadaşlarınıza, iş ortaklarınıza ve dünyanın geri kalanına kendinizi nasıl ifade etmek istediğinizi yansıtır.
Online İtibarımı Korumaya Nereden Başlamalıyım?
Kişisel Markanızı korumanın ilk adımı hali hazırda var olanlardan başlamaktır.
İsminizi Google’da arayın.
En iyi sonucu almak için arama yapmadan önce Gmail hesaplarınızdan çıkış yapın ve gizli pencere açın. Bunu yapmak arama sonuçlarını diğer herkesin gördüğü gibi görmenizi geçmiş arama ve tarayıcı geçmişinizden etkilenmeden sağlar.
“www.ekoruma.com.tr tavsiyesi” isminizi aratırken düşünün bir başkası sizi internette aratacak olsa en çok hangi kelimeleri kullanabilir.
Genel olarak, bir iş arıyorsanız veya profesyonel markanızla ilgili endişeleriniz varsa, özgeçmişinizde kullandığınız adı arayın.
Sonuçları Analiz Edin
Bir sonraki adım, kişisel markanızı temsil eden herhangi bir şeyin ortaya çıkıp çıkmadığını görmek için arama sonuçlarının ilk birkaç sayfasından incelemek. Arama sonuçlarını gözden geçirdikten sonra aşağıdaki 4 maddeden birini bulabilirsiniz
Arama sonuçlarının çoğunda sizinle aynı isimde birine veya birden fazla kişi bilgisine rastlayabilirsiniz.
Sizinle aynı isimde olan bu kişiler ilk sayfa sonuçlarına sahip olduklarında adınızı aratan insanlar sizin hakkınızda herhangi bir bilgiye ulaşamayacaklar ya da daha kötüsü sizi başka biri ile karıştırabilirler.
Kendinizi arattığınızda kişisel markanızı yansıtmayan olumsuz içeriklerle karşılaşıp şaşırabilirsiniz. Kimse kusursuz değildir ve herkes hata yapabilir. Ayrıca bu hatalar hayatınızın kalan kısmını etkilememeli ve Online itibarınıza kalıcı bir iz bırakmamalı.
Bunun yanı sıra, Sizin isminizi aradıklarında insanların ilk gördükleri şey olumsuz içerikler ise olumlu kişisel markanız profesyonel alanda bir kez daha fark edilmeyecektir. Bu durumda www.ekoruma.com.tr gibi online itibar yönetimi hizmeti veren bir profesyonelden alacağınız tarama-takip ve olumsuz içerik kaldırma çalışması sonucunda olumsuz içeriklerin kaldırılması ve bu içeriklerin yerine sizin olumlu kişisel markanızı öne çıkaran içeriklerin yerleştirilmesini mümkün kılacaktır.
Google’ın ilk bir kaç sayfasına baktıktan sonra, İsminizle ilgili neredeyse hiç bir bilgi bulamayabilirsiniz. Eğer çok sık kullanılmayan özel veya eşsiz bir isme sahipseniz bu oluşabilir. Arama sonuçlarınızda hiç bir şey görüntülenmemesi işverenin sizin veya bir başka aday arasında karar vermesini etkileyebilir. Eğer işverenler aradıkları bilgiyi bulamazlarsa hızlıca bilgisine ulaşabildikleri bir başka adaya yöneleceklerdir. Online itibar yönetimi yalnızca hakkınızda çıkan olumsuz içeriklerin kaldırılması konusunda size yardımcı olmayacaktır aynı zamanda hakkınızda olumlu içeriklerin bulunmasında da yardımcı olacaktır. Dolayısıyla www.ekoruma.com.tr gibi konusunda uzmanlaşmış kişilerden yardım almanız durumunda kişisel markanıza ait veriler işverenlerin gözünde olumlu bir intiba yaratacaktır.
Etkili ve verimli bir çalışma sayesinde kişisel markanızı doğru bir şekilde yansıtan arama sonuçlarıyla zaten olumlu bir online itibara sahip olabilirsiniz. Durum böyle olduğunda,
Kişisel markanızı daha da yüksek seviyelere çıkarmaya, daha büyük kitlelere ulaşmaya ve güçlü bir sosyal para birimi oluşturmaya devam ederken sonuçlarınızı izlemeyi ve sürdürmeyi unutmayın.
“www.ekoruma.com.tr olarak tekrar uyarıyoruz” çoğu insan başka bir şeye geçmeden önce Google arama sonuçlarında sadece ilk birkaç sayfaya bakıyorlar. Eğer bilgileriniz 1. veya 2. sayfada görüntülenmiyorsa başkaları tarafından görülmesi olası değildir.
Online mecrada kendiniz hakkında ne görmek ve söylemek istediğinizi seçmek
Profesyonel bir Online İtibar Yöneticisi size mevcut online içeriğinizi inceleyerek, aileniz, arkadaşlarınız ve iş arkadaşlarınız tarafından görüntülenmekten gurur duyacağınız yeni bir kişisel marka geliştirmede 1. Adıma geçmenize yardımcı olabilir. Bu konuda deneyimli kadromuzla www.ekoruma.com.tr olarak yardımcı olmaktan zevk duyarız.
Online itibarınızı güvenceye almak ve bir sonraki adımı atmak için, dizimizin 2. adımını inceleyin – Online İtibarınızı Korumak: Online Ortamda Alan Adınızı (Domain) Korumak.