Online İtibarı Kontrol Etmek İçin Herkesin Yapması Gereken İlk Beş Şey

Bu Yazıyı 5 dakikada okuyabilirsiniz.

Çevrimiçi itibar, herkesin görebileceği bir kredi raporu gibidir. İster bir film yıldızı ya da bir yatırım bankacısı olun, çevrimiçi itibarınız başkalarının sizi nasıl algıladığını belirler. Kendilerinin en doğru şekilde temsil edildiğinden emin olmak için, herkes çevrimiçi itibarını yönetebilir (ve yönetmelidir.)

Bir iş görüşmesine katılamayacağınız, ilk randevuyla tanışamayacağınız, hatta eski bir iş arkadaşınızı önceden Google araması yapmadan ziyaret edemeyeceğiniz bir dünyada yaşıyoruz. Bu yüzden ki insanların da sizin adınızı Google ile arattığını varsaymak güvenli olacaktır. Arama sonuçlarında bulduklarınızın, kendi karakterinize uygun olduğuna emin olmalısınız.

Online İtibar

Aşağıdaki beş ipucu, kişisel itibarınızı kontrol altına almanıza yardımcı olabilir;

Kendinizi Google’da Aratın

Çevrimiçi itibarınızı yönetmek için ilk adım, internet üzerinde zaten mevcut olanları denetlemektir. Basitçe Google’da adınızı aratmak, hakkınızda ne söylendiğini, hangi içeriğin sıralamada yüksek olduğu ve herhangi bir olumsu içerik olup olmadığını öğrenmenizi sağlar. Olumsuz veya yanlış içerikler düşündüğümüzden daha yaygındır.

Gerçekte, ABD yetişkinlerinin %75’i kendisini Google’da aratmakta ve yarısı sonuçlardan memnun değil. Arama sonuçlarınızı öğrenmek için zaman ayırın ve eğer beğenmezseniz bunları değiştirmek için adımlar atabileceğinizi unutmayın. Bir diğer güzel seçenek de ücretsiz uyarılar için TalkWalker.

Sosyal Medya Varlığınızı Talep Edin

Bu noktada sosyal medyanın hiçbir yere gitmediğini söylemek önemlidir. Zaten adınızı en popüler paylaşım sitelerinde oluşturdunuz mu? Eğer hala yapmadıysanız, bu sitelerde hesap oluşturmanın tam zamanı (Facebook, LinkedIn, Twitter ve Instagram). Bunları kullanmayı planlamasanız bile, en azından adınızı talep etmeli, temel bilgileri doldurmalı ve kendinizin bir profil resmini yüklemelisiniz. Bu ilerleyen zamanda eğer aktif bir sosyal medya kullanıcısı olmayı seçerseniz, başkalarının sizin adınıza yanlış hesaplar oluşturmasını engelleyecektir.

Kişisel hedeflerinize bağlı olarak, kendi alan adınızı / alanlarınızı satın almayı da düşünebilirsiniz. Şahsi bir web sitesi oluşturarak, çevrimiçi itibarınızı güçlendirecek ve markanızın daha iyi bir resmini çizecek içerikler yayınlayabilirsiniz. Bir web sitesi oluşturmasanız dahi, isminizin .com, .net ve .org “tam eşlemeli etki alanı” sürümlerini satın almanız (varsa), başkalarının bu alanları size karşı kullanmasına engel olacaktır.

Negatif Paylaşımları Silin ve Gizli Bir Hesap Yaratın

Hala üniversitede partilediğin fotoğrafların instagramda dolaşıyor mu? Adınızı arattığınızda aynı fotoğraflar Google resimlerde çıkıyor mu? Nihayetinde insan kaynakları departmanından biri onları bulacak. Bu ve bunlar gibi eski ve size iyi yönde hizmet etmeyen fotoğraflar, mümkünse derhal kaldırılmalıdır. Eğer onları siz paylaştıysanız sadece sil tuşuna basabilirsiniz. Eğer başka biri tarafından paylaşılırsa kibarca silmesini isteyebilirsiniz.

Eğer kişi fotoğrafı kaldırmaya ikna edilemiyorsa, kendiniz etiketi kaldırabilir veya hesabınızdaki gizlilik ayarlarını halktan gizlemek için değiştirebilirsiniz. Bazen Spokeo ve diğerleri gibi “kazınmış” web siteleri, doğru şekilde yaklaştığınız taktirde bilgilerinizi kaldıracaktır. Ayrıca, olumsuz içeriği çevrimiçi olarak kaldırmanın bu yararlı yolları listesi de kullanılabilir. Aynısı olumsuz veya tartışmalı yorumlar veya göndermeler için de geçerlidir.

Profesyonel olmayan ve suç içeren davranışları, alkol ve uyuşturucu kullanımını, saldırgan, şiddet veya zorbalık içeren davranışları öneren bir paylaşımı kaldırmak için hesaplarınız aracılığıyla tarama yapmak isteyeceksiniz. Bir çok insan çevrimiçi içeriklerinden politik eğilimini de temizler ve ‘politik olarak mor’ görünmeye çalışırlar.

Kişisel Markanızı Oluşturun

Çevrimiçi olarak hakkınızda var olan şeyleri denetledikten ve olumsuz  haberleri temizledikten sonra, kişisel markanızı oluşturmaya odaklanmanın zamanı geldi. Oraya koyduğunuz şey her ne olursa olsun, sosyal medya paylaşımı ya da özgün bir blog içeriği, markanız hakkında olduğundan emin olun.

Ne kadar benzersiz içerik yayınlarsanız, arama sonuçlarında üst sıralarda yer alma şansınız o kadar yüksek olacaktır. Eğer içeriğiniz sürekli olarak üst sıralarda yer alırsa, itibarınız da bundan fayda sağlayacak ve daha fazla kontrole sahip olacaksınız. Bu nedenle, kişisel markanızın ne olduğunu iyi belirlemek ve hakkında çevrimiçi bir ses geliştirmek için zaman ayırmanız gereklidir. Çevrimiçi markanızla ilgili içerik yayınlamak için her hafta zamanlama yapmanızı öneririz. Ayrıca bunları aynı yerde değil, farklı platformlarda da yapmalısınız.

Örneğin, bir hafta Facebook, Twitter ve blogunuzda paylaşım yapın. Bir sonraki hafta başka bir kişinin sitesine konuk yazı yazın. Siteniz veya bir başkasının sitesi için makale yazarken, bu en iyi uygulamaları takip edin. Ertesi hafta, Instagram, Twitter ve belki de başka bir blog yazısına odaklanın. Hepsini karıştırın.

Benzersiz içerik yayınlamak, ya da mevcut fazla içeriğe sahip olarak çevrimiçi itibarınızı daha iyi kontrol etmenizi sağlar. Ne kadar fazla içerik yayınlarsanız, diğer içeriklerin marka arama sonuçlarınızda üst sıralara çıkması o kadar zor olacaktır. Bu, çevrimiçi içerik bastırmanın temel ilkelerinden biridir.

Diğer Kişilerin Hakkınızdaki Paylaşımlarını Yönetin

Kişisel markanıza sahip olmak, çevrimiçi itibarınızı kontrol etmek veya benzersiz içerik oluşturmak için ne kadar çaba harcarsanız harcayın, başkalarının hakkınızda yayınladığı bilgileri tam olarak önlemenin bir yolu yoktur. Bu nedenle, sürekli olarak kendinizi Google’da aratmak veya uyarı alarmlarını ayarlamak önemlidir, böylece sizinle ilgili herhangi bir kötüleyici veya yanlış bilgi yayınlandığında haberdar olabilirsiniz. Bu tür yazı veya fotoğrafları bulursanız, çevrimiçi itibarınıza zarar vermeden önce bunları hızlı bir şekilde kaldırmak için harekete geçebilirsiniz.

Mümkünse kendi etiketinizi kaldırın veya gönderinin kaldırılmasını istemek için site sahibiyle iletişime geçin.

Sonuç

Kişisel çevrimiçi itibarınız, sizi en iyi şekilde temsil etme eğiliminde olması gereken bir varlıktır. Çevrimiçi itibarını iyileştirmek istemeyecek tek bir kişi yoktur. Başkalarının sizi çevrimiçi olarak nasıl algıladığı, hayalinizdeki işi bırakmanızdan- öğleden sonra koşu kulübüne katılmanıza kadar her şeyde büyük bir fark yaratabilir. İyi bir çevrimiçi itibar olmadan, bugünün dünyasında kendiniz için bir isim yapmakta zorlanacaksınız.

Neyse ki kişisel itibarınızı kontrol etmek için atabileceğiniz adımlar var. Zaten var olanı denetlemek, sosyal medya varlığınızı talep etmek, olumsuz yayınları silmek, benzersiz içerik oluşturmak ve başkalarının sizinle ilgili yayınladığı bilgileri yönetmek, çevrimiçi itibarınızı kontrol etmenize ve geliştirmenize yardımcı olacaktır.

Bunlar herkesin bugün yapmaya başlayabileceği şeylerdir. Ancak, ekstra yardıma ihtiyacınız olduğunu veya yolda herhangi bir engelle karşılaştığınızı düşünüyorsanız, daha fazla seçeneği tartışmak için bizimle iletişime geçmekten çekinmeyin.

Dikkat: eKoruma; Avukatlık ve Hukuk Danışmanlık Şirketi Değildir. İçeriklere Bilişim Yöntemleri ile Müdahale Eden Bir Teknoloji Şirketidir.
Bu sitedeki tüm yazı ve içerikler ekoruma danışmanlık hiz. a.ş. aittir
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Bildir
guest
0 Yorum
Eskiler
En Yeniler Beğenilenler
Inline Feedbacks
View all comments
eKORUMA’da İçeriğiniz Kaldırıldıktan
Sonra Ödeme Yaparsınız
eKORUMA Müşterileri Link Durumlarını Online Takip Ederler
Tüm Kredi Kartlarına 12 Aya Kadar Taksit İmkanıİyzico Alt Yapısı ile Online Ödeme

Site İçi Arama