Sağlık sektöründe özellikle hastane hakkında yayınlanan şikâyetler, doktorlar hakkında çıkan iyi veya kötü yorumlar, hastane personelinin hasta ve hasta yakınlarına davranış biçimleri gibi sıralanabilecek birçok detayı kişiler internette aramaktadır.
Değişen teknoloji dünyası ile birlikte hem kurumlar hem de kişiler internet kanallarını sıklıkla kullanmaya başladı. Özellikle tüketiciler satın almak istedikleri bir hizmet veya ürün hakkında marka itibarı hakkında araştırmalar yapmaktadır. Markanın itibarının internette nasıl göründüğü hizmeti satın almaları için ön araştırma niteliği taşımaktadır.
Kurumların sağlam bir itibar yönetimi çalışması ile tüketicilerin karşılarına çıkmaları hem marka imajları hem de satın alma gücünü etkilemektedir. Özellikle son dönemlerde sağlık sektöründe tecrübelerini paylaşan hasta ve hasta yakınları hastaneyi seçmeye karar verecek olan bireyler için hayati önem taşımaktadır.
Sağlık sektöründe özellikle hastane hakkında yayınlanan şikâyetler, doktorlar hakkında çıkan iyi veya kötü yorumlar, hastane personelinin hasta ve hasta yakınlarına davranış biçimleri gibi sıralanabilecek birçok detayı kişiler internette aramaktadır. Sağlık kuruluşunuz veya doktorlarınız hakkında çıkan olumsuz bir içerik doğrudan başka hastane veya doktor seçimine yönlendirecektir. Olumsuz haberler, internette gözükmesini istemediğiniz içerikler, Google’dan silmek istediğiniz arama motoru sonuçları ve daha bir çok olumsuz içerik ve haberler şirketiniz ve itibarınız için önemli bir risk teşkil edebilir.
Sağlık sektörünün hem hassas hem de hataya uygun olmayan yapısı itibar yönetimi konusunda ciddi endişeler yaratmaktadır. Sağlık sektöründe yaşadığınız itibar kaybı sadece kurumunuzu değil, çalışanlarınızı ve doktorlarınızı da doğrudan etkileyecektir.
Kurum itibarını oluşturmak yıllarca sürmekte ve uzun uğraşlar sonucunda elde edilmektedir. Fakat hakkınızda çıkacak olan olumsuz bir haber, video veya sosyal medya paylaşımı yıllarca kurmaya çalıştığınız itibarınızı yerle bir edebilir. Ya da bazı doktorlarınız internette ve sosyal medya da o kadar aktiftir ki, bu sebeple kurumunuza itibar kazandırıyor da olabilir.
Sağlık kuruluşlarında tercih edilmek istenen en önemli ölçüt en iyi hizmeti nerede ve hangi doktordan almalıyım? Bu sorunun cevabı ise kişiler için parmaklarının ucunda.
Yeni hasta ve hasta yakınlarına marka imajınız hakkında bilgi vermek internette yayınlanmış olan içerikleriniz aracılığıyla gerçekleşmektedir. Hakkınızda çıkan haberleri takip etmeniz ve anında müdahale etmeniz hem müşteri memnuniyetinizi arttıracak hem de itibarınızı zedeleyen olumsuz içerikleri kaldırarak yanlış anlaşılmalara sebebiyet vermeyi önleyecektir.
eKoruma, yeni çağın ihtiyaçlarına uygun yeni ve kullanılması ihtiyaç haline gelen bir gerekliliktir. eKoruma’yı sadece negatif içerik ve yorumları ya da itibar zedeleyici postları tespit etmek ve kaldırmak olarak düşünmemelisiniz, eKoruma aynı zamanda olumlu yönlerinizi de görmenizi sağlayan ve elde ettiğiniz datalarla markanızın geleceğine yön verebileceğiniz bir ihtiyaçtır.
Hastanın sağlığı konusunda hassasiyet ve seçimini kolaylaştırmak için itibar yönetimi konusunu göz ardı etmeyin