SEO Ajansının Etkinliğini Ölçmek İçin En İyi 3 Şey
SEO’nun iyi bir iş çıkardığını nereden biliyorsunuz? Sonuçları beklemek yerine, yaptıkları işin etkili olup olmadığına göz atabilirsiniz. Burada kontrol edebileceğiniz nispeten basit 3 şey var. Bunu ‘Güven ama Doğrula’nın’ SEO sürümü olarak düşünün.
Sitenin hızı son derece önemlidir. Ama ne kadar hızlı olması yeterince hızlı olduğu anlamına gelir? Cevap “iki saniye veya daha az”dır. Bu, ideal olarak, sitenizin, özellikle ana sayfanızın her sayfasının iki saniye veya daha kısa sürede yüklenmesi gerektiği anlamına gelir. Bunun nedeni Google’ın “mobil ilk” insiyatifidir, bu da, sitenizin kalitesini, yüksek hızlı masaüstü bağlantılarından ziyade daha yavaş mobil ağlarda ve telefonlarda nasıl performans gösterdiğine bağlı olarak ölçtüğü anlamına gelir. Sayfa hızını nasıl ölçüyorsunuz?
Lighthouse, Google’ın kendi hız ve kalite ölçümüdür. Doğru bilgiyi bu kaynaktan alabilirsiniz. Google Chrome tarayıcısına ve Lighthouse adlı tarayıcının uzantısına ihtiyacınız olacak.
Lighthouse uzantısını buraya getirin.
Bir SEO kampanyasının başarısını ölçmek için Lighthouse nasıl kullanılır
1-) Tarayıcınızda bir web sayfası açın.
2-) Tarayıcınızın penceresinin üst kısmındaki mavi Lighthouse uzantısı simgesine tıklayın.
3-) Rapor Oluştur’a tıklayın
Lighthouse Raporunuz ne demeli?
İşte çok iyi bir Google Lighthouse sonucunun bir örneği. Sonucunuzun mümkün olduğunca buna yakın görünmesini istiyorsunuz:
Bir Lighthouse raporunda hangi sayıları bekliyorsunuz? Puanınızın geniş kapsamlı olarak 100’e yakın olmasını istersiniz. ‘Kırmızı’ bir şey istemiyorsan, hepsinin yeşil olması en iyisi.
Çoğu SEO uygulayıcıları bağlantılar kurar. Bazıları iyi ve bazıları kötü. Ama bağlantıların iyi olduğunu nasıl biliyorsun? İşte nasıl bileceğin burada:
SEO ajansınızdan, kurdukları bağlantıların bir listesini sunmalarını isteyin. Her bağlantıyı takip edebilmek için aşağıdaki bilgileri vermelerini özellikle isteyin.
1-) Tam URL. Bağlantının tam URL’si. Şöyle görünüyor: www.xyz.com/example
2-) Sitenin etki alanı yetkilisi. Etki alanı derecelendirmesi (DR), bir hedef web sitesinin blacklinks profilinin gücünü 100 puanlık bir ölçekte (daha yüksek = daha güçlü) gösterir. Yüksek DR sitelerindeki Backlinks, düşük DR sitelerinden daha fazla önem taşır. Her bağlantı için kesinlikle 30 veya daha fazla olan 100’e yakın bir sayı istenir.
3-) Sitenin konusu. Örneğin, siteniz bir restoran hakkındaysa, restoranlar, yemek, Seyahat vb. sitelerinden bağlantılar istersiniz. Sıhhi tesisat, Dil Hizmetleri veya diğer ilgili olmayan sitelerle ilgili değil.
4-) Bağlantının bağlayıcı metni. Örneğin, siteniz San Francisco’da bir restoransa, sitenize bağlanan metnin yiyecek, kalite vb. hakkında olmasını istersiniz. “Burada” veya “bu bağlantı” gibi kelimeler değil (bunlardan birkaçı iyi olsa da). Bir diğer şey de şirketinizle aynı isimde çok fazlasının olmasını önlemektir. Birkaç kez tamam olsada, mümkünse daha açıklayıcı bağlantı metni istersiniz.
5-) Bağlantıların “takip et” veya “Takip etme” olup olmadığı. Takip et iyidir. Takip etme, aslında (ama tamamen değil) işe yaramaz.
Bilgileri şöyle bir biçimde sağlayan AHEFS.com gibi bir araç kullanabilirsiniz:
Yukarıdaki ekran görüntüsünde, bağlantının yerleştirildiği sayfayı (Uber), Etki Alanı Derecesini (90), Bağlantı metnini (www.originaljoessf.com) göreceksiniz. Eğer linkler ‘Takip etme’ olsaydı, aralarında bir çizgi olacaktı. Sitenin konusunu göstermiyor, bu yüzden sadece bağlantıyı tıklayın. Bu raporu bir Ahrefs.com aboneliği ile görebilir ya da ücretsiz 7 günlük deneme sürümünü deneyebilirsiniz
İyi bir bağlantı için başka birçok ölçüm olsa da, bunlar sadece temel bilgilerdir.
SEO sitenizin mobil dostu olduğundan emin olmak için kontrol edin. Bunu, burada bulabileceğiniz Google Mobile dostu aracı ile yapabilirsiniz. Aracı çalıştırdığınızda, sitenizin mobil cihazlara uygun olup olmadığını size söyleyecektir. Değilse, sorun hemen düzeltilmelidir. Test sonucunuzun görünmesini istediğiniz hali budur:
Bu raporda beklenen sayı yoktur. Ancak “Sayfa mobil uyumludur” yazan yeşil bir mesajı görmek istersiniz.