Sosyal Medyada Kişisel Marka ve İtibar Yönetimi Nasıl Yapılır?

Bu Yazıyı 4 dakikada okuyabilirsiniz.

Sosyal medya, kullanıcısının kendi ürettiği içerik ve bilgileri yayınladığı ve paylaştığı her geçen gün daha çok büyüyen online bir hızlı medya dünyasıdır. Sosyal medya dünyasının gelişmesi bütün sosyal medya kullanıcılarına çok güçlü bir ağ kullanma şansı getirdi. Günümüz insanının sıkça dillendirdiği sosyal medyayı en kısa şekilde tanımlamak gerekirse de akla gelen ilk kavram ‘paylaşmak’ olacaktır.

Teknoloji ile yaşamımızda büyük bir yer edinen sosyal medya, diğer geleneksel medyaların yerini çoktan almaya başladı. Sosyal medya, geleneksel medya platformlarıyla kıyaslandığında sahip olduğu avantajlar sebebiyle diğer platformlardan daha çok tercih edilmeye başlanmıştır. Bu nedenle firmalar tarafından tercih edilen sosyal medya çok fazla kullanılmakta ve her geçen yıl sosyal medyaya ayrılan bütçe daha da artış göstermektedir. Günümüzde birçok marka sosyal ağları aktif olarak kullanıyor, sosyal ağlar sayesinde hedef kitleye ve potansiyel müşterilere doğrudan iletişim kurabiliyor.

Sosyal Medya

Sosyal medya hızla gelişimini sürdürmektedir ve kendine yeni özellikler katarak çok hızlı yayılmaktadır. Facebook, Twitter, Google Plus, Youtube, Pinterest, Instagram gibi platformlar aracılığıyla insanlar, dünya çapında iletişim ve etkileşim halindedir.  Sosyal medya, kullanıcılarına herhangi bir sınırlama koymadığı herkesin söz hakkı olduğu bir platform olduğundan doğru kullanıldığında güçlü ve etkili bir konuma sahiptir.

Peki sosyal medya kişisel marka ve itibar yönetimini nasıl etkiliyor?

Marka Ve İtibar Yönetimi

Sosyal medyanın gelişimi kullanıcıların markalarla, kurumlarla, medyayla ve birbirleriyle olan ilişkilerini de tamamen değiştirdi.

Örneğin tüketiciler bir ürünü satın almadan evvel diğer başka tüketicilerin yorumlarını dikkate alıyor ve ürün hakkındaki şikayetleri göz önünde bulunduruyor. Kullanıcılar, şirketlerin arkasındaki insanları daha güvenilir buluyor ve onlarla bağlantı kurmayı tercih ediyor. Araştırma sonuçlarına göre, sosyal medyada paylaşılan marka mesajları bireyler tarafından paylaşıldığında kurumlar tarafından paylaşılana oranla çok daha fazla yayılıyor.

Sosyal medyada kullanıcılar arasında tecrübesel paylaşımlar etkileşime geçiyor. Bu durumda markalaşma ve marka yönetimi konusunu devreye getiriyor.

Peki marka ve itibar yönetiminizi sağlamak nasıl mümkün olacak?

Kişisel markanızın amacı uzmanı olduğunuz konulardaki otoriteyi ele alarak başlayabilir, markanızı diğer markalardan ayıracak özelliklerle tanımlayabilir, hedef kitlenizi belirleyebilir, isim ve markanıza ait bir websitesi alabilir, dijital imaj ve itibarınızı kendinizle ilgili bir video veya makale gibi verilerle güçlendirebilir, topluluklara katılabilir blog oluşturabilir ve tabii ki sosyal medya da aktif olarak marka ve itibar yönetiminizi güçlendirebilirsiniz. Markanız ya da hakkınızda herhangi bir arama sonucu bulunmayışı kullanıcı tarafından olumsuz bir algı yaratabilir. Bu sebeple markanızı yukarda ilettiğimiz adımlarla ve benzeri bir sürü stratejiyle geliştirebilirsiniz.

Marka ve itibar yönetimi için sosyal medya kullanmanın faydaları; bilgi ve deneyimlerinizi herkesle paylaşabilirsiniz, normal şartlarda kolayca ulaşamayacağınız kişilerle iletişime geçebilirsiniz, eğer dijital bir alanda kariyer yapıyorsanız rakiplerinizden bir adım önde olursunuz, saygınlığınız, bilinirliğiniz artar, başarı ve belki de maddi kazanç sağlar, iş ağlarınız genişler, kurumunuza artı değer kazandırırsınız, çeşitli meslek gruplarından uzmanlarla ilişkileriniz artarak, işlere farklı disiplinlerle bakmayı öğrenerek kişisel markanızı oluşturup güçlendirebilirsiniz.

E Koruma Hakkında

E koruma olarak birçok sosyal mecradan aleyhinize isteğiniz dışında yayınlanan kötü amaçlı içerikleri kaldırmak, arama motorlarında tarama ve takip yaparak bilişim güvenliğinizi sağlamak, marka ve itibar yönetimi gibi birçok hizmetle sizlere destek sağlamaktayız.

Kişisel ya da kurumsal marka ve itibar yönetimi için tarama takibi ve izleme, arama motorlarında tarama ve takip, bireysel ya da kurumsal marka ve itibar yönetimleri için destek sağlayabiliyoruz.

Arama motorlarında kişisel markanızı ve itibarınızı zedeleyecek kötüye kullanımların ve bu URL’lerin görüntülenmesi engellenebilmektedir.

E koruma bireysel itibar yönetimi için kısaca aşağıdaki bilgiyi vermektedir;

Yapılan görüşmelerden sonra kişilere yönelik verilecek itibar yönetimi hizmetlerinde dikkat edilen en önemli nokta %100 başarıya ulaşmaktır. Buna yönelik öncelikli olarak Bireysel İtibar Yönetimi hizmeti alan kişilerin geçmiş verilerine yönelik taramalar gerçekleştirilmekte ve ilgili taramalar sonucunda kişi hakkında olumsuz itibar oluşturabilecek bağlantılar belirlenmektedir.

Belirlenen olumsuz haber, yorum, şikayet gibi içeriklerin kaldırılmasına yönelik işlemler başlatılmaktadır. Geçmişe dönük yapılan bireysel itibar yönetimi işlemlerinden sonra anlaşmanın sağlandığı günden itibaren günlük olarak tarama takip işlemleri yapılmakta ve günlük rapor kişiler ile paylaşılmaktadır. Yapılan bu raporlamalarda olumsuz olduğu düşünülen içeriklere yönelik de  aksiyonlar alınmakta ve kişinin online itibar yönetimi sağlanmaktadır.

Dikkat: eKoruma; Avukatlık ve Hukuk Danışmanlık Şirketi Değildir. İçeriklere Bilişim Yöntemleri ile Müdahale Eden Bir Teknoloji Şirketidir.
Bu sitedeki tüm yazı ve içerikler ekoruma danışmanlık hiz. a.ş. aittir
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Yorum
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
eKORUMA’da İçeriğiniz Kaldırıldıktan
Sonra Ödeme Yaparsınız
eKORUMA Müşterileri Link Durumlarını Online Takip Ederler
Tüm Kredi Kartlarına 12 Aya Kadar Taksit İmkanıİyzico Alt Yapısı ile Online Ödeme

Site İçi Arama