Şirketler tarama takip kullanmalı mı?
Tarama takip, karar alma ve süreç geliştirme noktasında şirketler için faydalı bilgiler sağlar. Nasıl mesajlaşmaların olduğunu ve müşterilerin nasıl içeriklerden hoşlandığını görebilirsiniz.
Her sektörde, rakiplerini anlamak durumunda olmalısınız, rakiplerini anladığında, hangi stratejileri izlediklerini bilebilmek akıllıca bir harekettir. Tarama takip rakiplerinin pazarlama stratejileri hakkında öngörü sağlarken kendi performansınızı rakibinizin performansıyla karşılaştırma olanağına sahip olabileceksiniz. Rakiplerinizi online ortamda takip etmeli ve yaşadıkları zorlukları kavramalısınız, bu zorluklara çözüm üreterek kendi müşterileriniz için uygulayabilirsiniz. Ayrıca, rakiplerinizin herhangi bir kriz karşısında nasıl adımlar izlediğini takip ederek onların tecrübelerinden bir kriz karşısında neler yapabileceğinizi öğrenebilirsiniz.
Şirketler genellikle bir krizle karşılaştıklarında tarama takip yöntemine başvururlar. Ve bu yanlış bir hareket değildir. Eğer şirketler tarama takibi düzenli kullanıyorlarsa, yaşanılan krizlerden kaçınabilmesi kuvvetle muhtemeldir. Ama henüz yeni bir kriz içerindeyseniz, çekinmeden tarama takibe başvurabilirsiniz. Krizin ilerleme durumunu takip etmeniz için tarama takip kullanmanız oldukça faydalı olacaktır. Raporlar size duyarlılık, yön ve bu duruma etki eden unsurları anlamanız konusunda değerli bilgiler sağlar. Bu da size krizleri atlatabilmeniz için nasıl stratejiler inşa etmeniz konusunda öncü olur. Mesela tepkileri izleyerek, eylemlerinizin müşterileriniz ile olumlu duygular üretip üretmediğini görebilirsiniz veya işlerinizi kötüleştirebilirsiniz. Müşterilerinizin hangi kanalları kullandığını bilerek bu kanallara odaklanabilir, müşterilerinizin işlerinizi gerçekten görebilmelerini sağlayabilirsiniz.
Krizi atlama noktasında listenin en başındaki en etkileyici unsur, size yardımcı olma ihtimali olan muhtemel insanlara krizi tanıtmaktır. Onlarla iletişim kurabilir, iş birliği yapmak isteyip istemediklerini öğrenebilirsiniz. Bu yol mesajınızın daha geniş bir kitleye ulaşmasını sağlayacak ve krizin etkisini hafifletecektir.
Eğer işlerinizi diğer pazarlarda da büyütmek gibi bir planınız varsa, tarama takip son derece kullanışlı olacaktır. Bu size insanların ürünleriniz hakkında sizin gibi düşünüp düşünmeme öngörüsünü kazandıracaktır ve nasıl talepler olduğunu yakınen görmüş olacaksınız. Ürünle ilgili sorunları ayarlayarak ve süzerek büyümek istediğiniz pazarın lokasyonunu seçebilirsiniz.
Sektörde olup biten her şeyi takip etmek ve zirvedeki konumunuzu bilmeniz veya sadece adım atabilmeniz önemlidir. Bu tür bilgiler amacına uygun hareket etmenizi sağlar ve müşterilerinizle yakın ilişkiler kurma noktasında içerik oluşturmanıza yardımcı olacaktır. Ayrıca, uzun vadede iş stratejisi geliştirebilmek için ve kendi markanızı rakiplerinizden farklı kılmak için yardımcı olacaktır.