3- Adım : İkinci seçiminizi Nasıl En İyi Seçim Yapabilirsiniz?
Kullanıcı adınız veya Alan Adınız (Domain) Başkası tarafından kullanılıyorsa ilk tercihiniz ikinci bir seçime yönelmek olacaktır. Dolayısıyla İkinci tercihinizi doğru bir isim olarak belirlemek, Dijital Markanızın oluşmasında çok etkili olacaktır.
Günümüz hızlı tempolu internet dünyasında çok daha fazla insan online kişisel veya profesyonel bir marka oluşturmanın önemini çabucak anlıyorlar.
Bireyler artık Marka İsimleri ve Alan Adlarını bir başkası tarafından alınmadan önce bunları güvenceye almak için alan adı (domain) siteleri ve sosyal medya siteleri ile yarışır haldeler.
Ünlüler, Sporcular ve büyük işletmelerin marka ve pazarlama stratejilerinin önemli bir parçası olan alan adı (domain) ve kullanıcı isimleri için binlerce dolar harcadıkları bilinmektedir. Bu hitap ettikleri kitlelere ulaşma yoludur.
Kitleye hitap etmenin ve online olarak bulunmanın en kolay yolu tam eşleşme alan adı (domain) ve kullanıcı adına sahip olmaktır.
Ayrıca dünya çapında 4 milyon üzerinde internet kullanıcısı olduğunu da düşünürsek, online olarak tam adınızı koruma altına almanız her zaman mümkün değil.
Bu hedefe ulaşmanızı engelleyebilecek çeşitli faktörler vardır:
Twitter, Pinterest vb gibi birçok sosyal medya sitesi sadece belirli karakter sınırlaması içinde bir kullanıcı adı seçmenize izin verir. Bu limit genellikle maksimum 15 karakter civarındadır. Eğer daha uzun bir isme sahipseniz, Tam isminiz belirlenen karakter sayısına uymayacaktır.
Eğer sık rastlanan bir isme sahipseniz, muhtemelen bir başkası tarafından çoktan online itibarlarının korumaya alınmış olduğunu ve tam uyumlu tüm alan adlarını ve sosyal medya kullanıcı isimlerini talep ettiklerini göreceksiniz. www.ekoruma.com.tr olarak bizim tavsiyemiz, hangi Sosyal medya kullanıcı adları henüz alınmamıştır diye körü körüne tahmin etmek yerine, istediğiniz kullanıcı adını aramak ve çok çeşitli sosyal medya platformlarında kullanılabilir olup olmadığını görmek için bir isim kontrol sitesi kullanın. Tam kullanıcı isminizin veya alan adınızın artık mevcut olmadığını tespit ederseniz, bu durumda bir kaç yaratıcı yaklaşım mevcut ;
“www.ekoruma.com.tr önerisi “ Digital Markanızı oluştururken, sayısız web sitesi ve sosyal medya siteleri oluştururken, tutarlılığın en önemli anahtar olduğunu unutmamak gerekir. Tüm kullanıcı hesaplarınızda ve sitelerinizde aynı ismi kullanmak online itibarınızı bir kaç yolla sağlamlaştırmanıza yardım edecektir ;
Online itibarınızı korumanızın en önemli adımlarından biri güçlü bir sosyal medyaya sahip olmak.
Sosyal Medya, herkesin dünyanın her yerinden insanlarla ve iş dünyalarıyla bağlantı kuracağı ve etkileşime gireceği yerdir.
Dijital kimliğinizi oluşturmaya başlamak için bugün profesyonel bir online itibar yöneticisiyle iletişime geçin ve kişisel veya profesyonel markanızı doğru bir şekilde temsil eden ve tanıtan bir alan adı (Domain) ve sosyal medya kullanıcı adını güvence altına alın.
Markanızı tanıtmak için en iyi alan adlarını (domain) ve kullanıcı adlarını belirleyip aldıktan sonra, bir sonraki adım hedef kitlenizi tanımlamak ve bunlara ulaşmaktır. Bu konuda kapsamlı bilgi için serimizin 4. Adımını inceleyebilirsiniz. Hedef Kitlenize Ulaşmak: Markanızı ve Şirket İtibarını Korumak?