Online İtibar Yönetiminin Katkıları
İnternetin hızla yayılması ile kurumlar, firmalar sosyal medyada da aktif olmak durumunda kaldılar. İnsanlar sosyal medyadan bir şey almadan önce firmaya değil firma hakkında yazılan olumsuz yazılara bakıyorlar. Ve birçok firma bu olumsuz yazıların farkında olmadığı için büyük itibar kayıpları yaşıyorlar. Bu da Online itibar yönetimini günümüzde fazlasıyla önemli hale getirdi.
Sanal âlem deyip geçmeyin. Günde milyarlarca insanın etkileşim halinde olduğu sanal bir âlemden bahsediyoruz. Kurumlar, firmalar bu platformlarda kendilerini hızla tanıtıp dakikalar içerisinde yüzbinlerce insanla etkileşim halinde olabiliyor. Fakat bu da bazı olumsuzlukları beraberinde getiriyor. Hakkınızca yapılan küçük gördüğünüz olumsuz eleştiri, büyük itibar kayıplarına sebep olabilir.
Online itibar yönetimi, markanız hakkında gelen iyi, kötü bütün yorumları, web sitelerinde paylaşılan görseller, forumlarda yapılan olumsuz yorumlar, kısacası kurumunuz, firmanız ya da sizinle ilgili olan her şey Online İtibar Yönetimidir.
Araştırmalara göre müşterilerin %62’si olumsuz bir yorumla karşılaştıklarında firmadan o ürünü almamaya karar veriyor. Sizinle ilgili asılsız haberlerin, olumsuz yorumların internette uçuştuğunu hayal edin. Yalnızca itibar kaybı değil büyük bir finansal kayıpla da karşı karşıya kalma ihtimaliniz çok yüksektir.
İnternette, ifade özgürlüğü sınırları içerisinde her türlü paylaşım yapılabilmektedir. Özellikle de sosyal medya ile birlikte insanlar bu özgürlüğü daha rahat kullanmaya başlamıştır. Bu da bazı kötü niyetli insanların işine gelmiş ve asılsız haberler, özgürlük sınırlarını aşan yorumlar, yalan yorumlar yapmalarına sebep olmuştur.
Forumlara, sözlüklere, şikâyet sitelerine, web sitelerine vs. Gelen olumsuz yorumları takip etmek oldukça zor. Ve bu gibi yerlerde duran asılsız yorumlar büyük itibar ve müşteri kayıplarına sebep olabiliyor. Ben de dâhil birçok kişi web sitesinde alışveriş yapmadan önce kullanıcı yorumlarını okurum. Ve gördüğüm birçok olumsuz yorumdan sonra o web sitesinden alışveriş yapmaktan vazgeçerim. Olumsuz yorumları kaldırmak için yapılabilecekler ise şunlar;
-Eğer yapılan yorum, yasaklanmış yorumlar kategorisindeyse silmek çok kolay. Ancak bu kategoride değilse öncelikle müşterinizle iletişime geçmeyi denemelisiniz. Unutmayın müşteri istemediği sürece bu yorum silinmez. Bu yüzden müşterinize karşı anlayışlı ve nazik olmalısınız.
Google’ın bu konuda iyi bir filtresi olsa da çoğu zaman yetersiz kalıyor. Sahte yorumlar rakip firmalar tarafından kullanılan Black Hat SEO yöntemiyle sizi karalayıp kendilerini ön plana çıkarmaya çalışıyorlar. Bu yorumların kaldırılabilmesi için Google’a somut ve ikna edici kanıtlar sunmanız gerekiyor. Bu da işi fazlasıyla zorlaştırıyor. Daha kolay olarak Online itibar yönetimi hizmeti alabilirsiniz. Siz değil itibar yönetimi ekibi bu işlerle ilgilenir.
Olumsuz yorumlar ile savaşmanın en etkili yolu budur. Müşteriye mail yolu ile ya da varsa uygulamanız yolu ile olumlu yorumlar rica edebilirsiniz. Müşteri ile ne kadar kişisel iletişim halinde olursanız, müşteri kendisini o kadar özel hissedecektir. Bu şekilde olumsuz yorumların görünürlüğünü azaltabilir, itibarınızı koruyabilirsiniz.
Böylece, kararsız müşteriler olumlu yorumları gördükçe size olan güveni artacaktır. Sizin de itibarınız ve müşterileriniz artacaktır. Eğer elinizde somut, ikna edici kanıtlar yoksa Google’a başvurmanızın pek bir etkisi olmayacaktır. Bu yöntemle hem müşterileriniz ile aranızda bir bağ oluşacak hem de itibarınız değer kazanacaktır.