Çalışanlarınız İtibar Yönetimi Stratejinizi Öldürüyor mu?

Bu Yazıyı 3 dakikada okuyabilirsiniz.

İyi hazırlanmış bir itibar yönetim planı ile neredeyse bütün problemlerden kurtulabilirsiniz. Size zarar veren verileri kaldırarak ve şirketinizi pozitif görünüme sokacak yeni bilgiler yarattıkça şirketinizin gül kokusu kadar muhteşem olacağına emin olabilirsiniz.

Fakat, sosyal medya hesaplarınıza direkt erişim izinleri olmasa bile tüm bu planınızı şirketinizde çalışan her bir çalışanınızla paylaşmak zorundasınız. Neden? Çünkü eğitimsiz personel yapmaya çalıştığınız ilerlemenin çoğunu yıkabilir.

Çalışanlarınız İtibar Yönetimi Stratejinizi Öldürüyor mu?

İş İçi Sorunlar

Sosyal medya hataları birçok şekilde olabilir. Ve bu hataların hepsi ve her biri itibarınız için felaket olabilir.

İşte 2011’den bir örnek: Amerikan Kızıl Haç çalışanlarından biri kişisel hesabı yerine şirketin Twitter hesabına giriş yaptı. Bu hesap şirketin resmi işleri için kullanılması gerekirken hesaba giriş yapan çalışan bir içki akşamından (‘’gettngslizzerd’’ etiketiyle) bahseden metin yayınladı.

2014’ten başka bir örnek vermek gerekirse: MSNBC çalışanı, şirketin Twitter hesabını kullanarak belirli bir politikacı grubun iki taraflı bir aileye sahip bir reklama nasıl cevap verebileceğini açıkladı.

Örneklerin ikisinde de, firma çalışanları kabul edilemez veya nahoş bir şeyi söylemek için şirketin hesaplarını kullanıyorlar. Okuyucular için bu yorumlar direkt bu firmalardan geliyor ve bu durumun firmanın itibarına zarar veriyor. Çalışanlar resmi iletişimde çok daha dikkatli olmaları gerektiğini bilmedikleri sürece bu hatalar tekrar tekrar yaşanabilir.

O işte çalışan veya genel olarak bir şirketle özdeşleştirilmiş biri kişisel sosyal medya hesaplarından müşterileri, şirketi veya toplumu küçümseyen bir paylaşım yaptığında ikinci bir hatalar seti meydana geliyor.

Snout School’a göre veteriner çalışanlarının ameliyatlardan çıkan küçük hayvanların fotoğrafını paylaşabildiği, prosedürlerin nasıl yapılmaması gerektiğine veya sahiplerinin başlangıç sebeplerini nasıl göz ardı ettiklerine dair konuşmaları bu tarz şeylerin veteriner hekimlikte yaygın olduğunu belirtiyor.

Bu tarz zorlukları gizlemek biraz daha kolaydır çünkü birinin bu tarz kötü yorumlar ve şirketiniz arasında bağlantı kurabilmek için biraz derine inmesi gerekir. Ancak bunu yaparlarsa şirketinizin itibarını çok gerilere götürebilirler.

Açıklama anahtardır

Peki ne tür şeyleri çalışanlarınızla paylaşmalısınız? Duruma göre değişmekle birlikte genel olarak çalışanlarınız ne kadar çok bilirse size o kadar yardımcı olabilirler.

Şirketinizin yeni ve detaylı itibar yönetim planını tartışmak için bir toplantı ayarlamayı düşünün. Ne tür zorlukları aşacağınızı umduğunuzu ve sorunu ortadan kaldırmak için ne tür şeyler yapacağını tartışın. İsterseniz genel isterseniz rahat olabildiğiniz kadar spesifik olun ama toplantıyı bir doküman elde etmiş olarak bitirin. 

Bu doküman şirketinizin sosyal medya politikasını içermeli ve mümkün olduğunca net ve detaylı olmalıdır. Şunları tartışın:

Şirketinizdeki her bir personel bu dokümana sahip olmalı ve hepsi dokümana okuduklarına ve bu dokümana uyacaklarına dair formu imzalamalılar.

Yakında İzleyin

Oluşturduğunuz doküman ancak verdiğiniz sözleri tutarsanız bir güce sahip olur. Bu demektir ki çalışanlarınızı mutlaka izlemeli ve kurallara uyduklarından emin olmalısınız. Bazen kuralları aşmayan ancak hala size problem oluşturabilecek şeylerle de karşılaşacaksınız.

Örnek olarak, bir kadın Cadılar Bayramı’nda şirketine Boston maratonu kurbanı olarak geldi. Sosyal medyaya bir fotoğraf koydu ve dünya çıldırdı. İnsanlar öfkelendiler ve dakikalar içerisinde kadının adını, çalıştığı yeri ve yaşadığı yeri öğrendiler.

Böyle bir problemi fark ederseniz ufak bir eğitim size çok büyük yardımlar sağlayabilir. Birçok insan sosyal medya ve itibar yönetiminin nasıl çalıştığını anlamıyor. Gizlilik içinde kaldıklarını düşünüyorlar gerçekten maruz kaldıklarında. Çalışanlarınızı eğitin ve onlara neden itibarın önemli olduğunu anlatın. Kendi şirketinize ve kendi itibar korumalarını görmezden gelenlere yardımcı olabilirsiniz.

Biz Yardım Edebiliriz

Biz eKORUMA ‘da şirketinizin itibarını korumak için kullanabileceğiniz izleme araçlarını sağlayabiliriz. Ayrıca, çalışanlarınıza itibar yönetimi konseptini açıklayabilmeniz için size tüm makaleleri sağlayabiliriz. İtibarınızı arttırmanıza da yardımcı olabiliriz. Sadece bizimle iletişime geçin ve hemen başlayalım.

Dikkat: eKoruma; Avukatlık ve Hukuk Danışmanlık Şirketi Değildir. İçeriklere Bilişim Yöntemleri ile Müdahale Eden Bir Teknoloji Şirketidir.
Bu sitedeki tüm yazı ve içerikler ekoruma danışmanlık hiz. a.ş. aittir
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Bildir
guest
0 Yorum
Inline Feedbacks
View all comments
eKORUMA’da İçeriğiniz Kaldırıldıktan
Sonra Ödeme Yaparsınız
eKORUMA Müşterileri Link Durumlarını Online Takip Ederler
Tüm Kredi Kartlarına 12 Aya Kadar Taksit İmkanıİyzico Alt Yapısı ile Online Ödeme

Site İçi Arama