Blog Hazırlamanın 12 Kolay Adımı
Blog kitlelere ulaşmak için harika bir platformdur. Blog oluşturma kolay görünür (ve aslında öyledir), ancak ilk başta bir blog başlatmak çok zor olabilir. Bununla birlikte, nasıl devam edeceğinizi bildiğiniz sürece böyle olmak zorunda değildir.İşte başlamanız için 12 ipucu:
Blogunuzu oluşturmak için bir platform seçmek ilk adımınız olmalıdır. Birçok blog platformu vardır (en popülerleri WordPress, Blogger ve Tumblr). Neler sunacağına bağlı olarak size en uygun platformu seçin.
İpucu: WordPress güçlü ve gelişmiş eklentileri için tercih edilir.
Blogunuzu kendi host’unuza sahip olmayı planlamıyorsanız, bir host platformu seçmeniz gerekir. Tercih ettiğiniz web hosting şirketiniz, her zaman çalıştığından emin olmak için sunucularını blogunuza açar. Bir hosting şirketi seçerken sunulan hizmetler ve fiyatlandırma gibi faktörleri göz önünde bulundurun.
Kişilerin blogunuza nasıl başvuracaklarını seçtiğiniz alan adı belirler. Alan adınız blogunuzun başlığını yansıtmalıdır. Ücretsiz host platformlarının, genellikle uzun ve anlamsız genel alan adlarını kullanmaya mecbur olduğunu unutmamak önemlidir – bu nedenle ücretli host hizmetleriyle çalışmanız önerilir.
İzleyicileriniz ne duymak istiyor? Gelecekteki ziyaretçilerinizin ortak özellikleri nelerdir? Kitlenizi anlamak, blogunuzdaki gelecekteki tüm yayınlarınıza ve etkinliklerinize rehberlik edecektir – bu da bir blogcu olarak başarınızı belirleyecektir.
Seçtiğiniz tema blogun düzenini ve görünümünü belirler. Seçilebilecek binlerce tema vardır ve çoğu ücretsizdir. Ancak, seçiminiz kitlenizin kişilikleri tarafından belirlenmelidir.
Hedef kitleniz blogunuzla nasıl tanımlanacak? Bu, markanız tarafından belirlenecektir. Çoğu insan için marka sadece bir logodur. Bununla birlikte, bir uzman size bundan çok daha fazlası olduğunu söyleyecektir – diğerlerinin yanı sıra renk, yazı tipi ve grafik seçimi de dahil olmak üzere sayısız faktör içerir.
Blogunuzda ne sıklıkla paylaşım yayınlayacaksınız? Ne paylaşmayı düşünüyorsunuz? Unutmayın, kitlenizi ilgili tutmak için blogunuzu aktif tutmanız gerekir. Organize bir şekilde bunu yapmanın en iyi yolu bir editoryal takvim oluşturmaktır – bir editoryal takvim blogunuza ne zaman ve ne yazacağınızı belirleyen bir zaman çizelgesi gibidir.
Blogunuz en sonunda başlatıldığında izleyicileriniz okuyacak bir şeyler bekliyor olacak. Bu nedenle, gönderilerinizi önceden hazırlamanız gerekir. Organize kalmanıza yardımcı olacağı için günler veya haftalar boyunca yetecek sayıda gönderi hazırlamanız önerilir.
Sosyal medya, blog kullanımınızı, nasıl kullandığınıza bağlı olarak etkiler. Blogunuz, sosyal medyada web’le karşılaştırıldığında daha fazla kişiye ulaşır. Bu nedenle, diğerlerinin yanı sıra, Facebook, Google ve Instagram gibi ana platformlar için sosyal medya kanallarının entegre edilmesi önerilir.
Hedef kitleniz ara sıra haber bültenini bekliyor olacak. Bunun için e-posta yazılımına ihtiyacınız olacak. Bu nedenle, tercih ettiğiniz e-posta yazılımını seçin, blogunuzla bütünleştirin ve karar vermeden önce bir deneme çalıştırması yapın.
Google Analytics, blogunuzun performansını incelemenize ve yönetmenize yardımcı olan bir araç setidir – Google’ın blogunuzun kaderinde ustalaşmanızı sağlayan bir yöntemidir. Bu araçlar, blogunuzu kaç kişinin ziyaret ettiği, eriştikleri sayfalar, her sayfada harcanan süre, tıklanan bağlantılar ve buna benzer önemli veriler konusunda size bir fikir verir. Bu verilerin çalışılması, takipçilerinizin blogunuzla nasıl ilişkili olduğunu anlamanıza ve uygun şekilde yanıt vermenize yardımcı olacaktır.
Para kazanmanın yanı sıra, her blogcunun amacı ziyaretçilerin kaydolmasını sağlamaktır. Bu zordur, ama doğru teşvikleri sunarsanız mümkündür. Teşvikler tanıtım amaçlı ve sunduğunuz şeyle ilgili olmalıdır. Örneğin, sattığınız ürün ve / veya hizmetlerin ücretsiz örneklerini sunabilirsiniz.
Bir blog çevrimiçi varlığınızı genişletecek ve amacınıza daha fazla fırsat açacaktır. Ancak bu, blogunuzun ne kadar iyi olduğuna bağlı olacaktır. Bu nedenle, başlatma işleminizin kusursuz olduğundan emin olun çünkü bu aşamadaki hatalar blogunuzun tüm geleceğini tehlikeye atabilir.