LinkedIn profilinizi daha büyük çevrimiçi kimliğinize bağlayın
750 milyondan fazla kullanıcısı olan Facebook, genel sosyal ağların kralı olabilir, ancak profesyonel ağlar söz konusu olduğunda, LinkedIn kesinlikle zirvededir.
2003’te piyasaya sürülen, Ağustos 2011’de dünyada 200’ün üzerinde ülkede 120 milyon üyeye ulaşmasıyla övünen LinkedIn, İnternet’teki en popüler profesyonel sosyal ağ web sitelerinden biri haline geldi. En iyisi de bu 120 milyon üye orada yaşamları hakkında ayrıntı paylaşmak için değil kendi alanlarında diğer profesyonellerle tanışmak, yeteneklerini geliştirmek ve Web’teki pozitif itibarlarını tanıtmak için oradalar.
Çevrimiçi olarak adınızı iyi olarak çevrimiçi tanıtmak için henüz LinkedIn kullanmıyorsanız, kullanmalısınız. Profesyonel ağınızı genişletmenize yardımcı olacağı gerçeğinin yanı sıra, güçlü bir LinkedIn profili, hakkınızdaki çevrimiçi herhangi bir olumsuz içeriği dengelemeye yardımcı olabilir (veya sizi iftiradan veya yanlış içerikten koruyabilir). Böylece etkili bir çevrimiçi itibar yönetimi aracı haline getirir.
LinkedIn profilinizi olumlu çevrimiçi itibarınızı yönetmenize ve tanıtmanıza yardımcı olacak harika bir araç haline getirmek için bazı ipuçları :
LinkedIn profilinizin en önemli bölümlerinden biri özet bilginizdir. Burada dünyaya kendi kelimelerinizle neden en iyi muhasebeci, veteriner, müteahhit olduğunuzu veya ne yapıyorsanız yapın en iyisi olduğunuzu anlatabilirsiniz(ve neden işverenlerin yakında sizinle çalışmak isteyeceğini).
Birçok yönden, LinkedIn özet bilginiz, dünyaya gönderdiğiniz bir ön yazı gibidir. Kim olduğunuzu, kariyeriniz boyunca neler yaptığınızı ve bunu yaparken neden iyi olduğunuzu açıklamak için bir fırsattır.
Özetinizi yazarken,
Tüm LinkedIn profilleri, herkese açık profiliniz için özelleştirilmiş bir özgün URL oluşturma seçeneğiyle birlikte gelir. Özgün URL’nizi kullanmanız önemlidir; böylece Google’da sizi arayan kişiler bilgilerinizi daha kolay bulabilir.
URL’nizi oluşturmak için:
Özgün profilinizden en yüksek etkiyi elde etmek için, birinin sizinle ilgili bilgi ararken en yüksek ihtimalle kullanacağı adı kullanmalısınız. Örneğin, John Smith gibi yaygın bir adınız varsa bulunduğunuz şehir veya birincil iş işleviniz (örneğin, JohnSmithTuscon veya JohnSmithCPA) gibi LinkedIn kimlik URL’sine başka bir niteleyici ekleyebilirsiniz.
Bazı insanlar LinkedIn’i çevrimiçi özgeçmişiniz olarak adlandırıyor, ancak bu onun kullanışlılığını açıklamak için yeterli değil. Genelde, çoğu özgeçmişin uzunluğu ve tasarım kısıtlamaları nedeniyle, önceki mevkileriniz hakkında konuşacak fazla yeriniz olmuyor. LinkedIn ile eski işleriniz hakkında konuşacak çok fazla yeriniz var ve mümkün olduğunca çok kullanmalısınız.
Önceki her pozisyonun altında, işteki özel işlevinizi, sizi meslektaşlarınızdan ayıran başarıları da ekleyerek yazdığınızdan emin olun.
Şunu da eklemeden geçmeyelim, olduğunuzdan daha deneyimli görünmek adına sakın iş geçmişinizde yalan söylemeyin veya abartmayın. Eğer önceki işiniz hakkında yazılmaya değer görünmüyorsa rolünüzün şirketinizin içeriğine nasıl uyduğunu düşünün ve bununla ilgili güçlü bir cümle oluşturmak için çalışın.
Eski bir yöneticiden, iş arkadaşından veya müşteriden güçlü ve dürüst bir referans almanın itibarı kesinlikle ölçülemez. Yine de iyi bir referans almanın püf noktaları vardır.
Öncelikle birinden bir referans isteğinde bulunmadan önce, kişinin işinizle ilgili konuşabileceğinden emin olun. CEO’nun size bir referans yazması kulağa iyi gelebilir, ancak çalışkan olduğunuz konusunda belirsiz bir övgüde bulunursa, düşündüğünüz kadar değerli olmayabilir. Becerilerinizi en iyi bilen insanlardan referanslar alın, böylece sizin bir çalışan olarak değerinizi net bir şekilde gösterebilirler.
Benzer şekilde, biri sizden çalışmalarını tavsiye etmenizi isterse ve bunu yapmakta rahatsanız, onlara özel bir övgü verin. Ancak, istemiyorsanız bir öneride bulunmanız gerekmediğini daima hatırlayın.
İtibarınız, yalnızca hakkınızda kimin iyi şeyler söylediğine değil, aynı zamanda kimin hakkında iyi şeyler söylediğinize de bağlıdır. Birine sırf istediği için ve işleri hakkında tam bilginiz olmamanıza rağmen referans verirseniz ve o kişi işleri berbat ederse bu durum sizi kötü etkileyebilir.
Kendi blogunuz var mı veya Facebook veya Twitter gibi başka Web araçlarını kullanıyor musunuz? LinkedIn, diğer Web hesaplarınızı İnternet Siteleri bölümünden paylaşmanızı çok kolaylaştırıyor.
Profesyonel Web Siteleri: Burada, LinkedIn, en alakalı profesyonel web sitelerinize bağlantılar eklemeniz için üç alan sağlar. LinkedIn zaten Web Sitem, Blogum ve Şirketim gibi bağlantı önerileri gibi öneriler sunsa da, bağlantılarınızdan en iyi SEO avantajını elde etmek için açılır menüyü kullanarak Diğer’i seçin ve istediğiniz şey için bir başlık yazın, örneğin John Smith’in Kişisel Ana Sayfası.
Twitter: Diğer Web sayfalarınıza bağlantıları listelemenin yanı sıra, LinkedIn, Twitter hesaplarını işlevselliği ile birleştirerek, Twitter’ı kullanan kullanıcıların tweetlerini LinkedIn’de de paylaşmalarını sağlar. Twitter hesabınızı LinkedIn ile bütünleştirdiğinizde, tüm tweetlerinizin paylaşılmasını isteyip istemediğiniz sorulacaktır. Profesyonel bağlantılarınızla yanlışlıkla uygunsuz veya alakasız bir şey paylaşmamanız için bu seçeneğin göz ardı etmenizi öneririz. Bunun yerine, Twitter gönderinizin sonunda “#in” etiketinin kullanıldığı tweetlerin LinkedIn profilinizde paylaşılması seçeneğini seçin. Bu iki sosyal ağ sitesini birleştirmek, harika bir çevrimiçi itibar yönetim aracıdır.
Alakasız, aptal veya işle ilgili konulara uygun olmayan gruplarla dolu Facebook’un aksine, LinkedIn’deki gruplar profesyonel ağınızı genişletmek için faydalı olma eğilimindedir.
Bir LinkedIn grubunda yer almanın ek avantajlarında biri doğrudan mesaj ile irtibat kurabileceğiniz insan sayısında artış sağlamanızdır. Normalde birine doğrudan mesaj yollamanın tek yolu onunla birinci dereceden irtibat halinde olmaktır. İkinci veya üçüncü dereceden irtibat halinde olduğunuz kişilere doğrudan mesaj yollamanın yolu ise bir başkasından bir giriş ayarlamasını istemenizdir. Ancak, aynı grupta bulunduğunuz bir kişi diğer grup üyelerinden gelen mesajları kabul ediyorsa kendisine doğrudan mesaj yollayabilirsiniz.
Genellikle, LinkedIn grupları belirli bir coğrafya çevresinde oluşur, bu yüzden eğer bölgesel bir grupta yer alıyorsanız ( Silikon Vadisi’ndeki Yazılım Programcıları gibi) sık sık ağ kurma etkinlikleri veya toplantılar için davetiye alabilirsiniz. Bunlara katılmak, çevrimiçi markanızı çevrimdışı duruma getirmenize ve aslında yalnızca dijital olarak tanıdığınız bazı insanlarla tanışmanıza yardımcı olabilir.
Artık itibarınızı çevrimiçi korumanıza yardımcı olacak dünya standartlarında bir LinkedIn profiline sahip oldunuz, ama hemen arkanıza yaslanıp rahatlamayın. Çevrimiçi itibarınızı gerçekten yönetmek için, çevrimiçi itibar yönetimi aracınızla proaktif olmanız gerekir. Profesyonel markanızı oluşturmak ve kendinizi şirketiniz için vazgeçilmez bir varlık haline getirmek için bugün orataya çıkın ve kendi alanınızdaki diğer insanlarla bağlantı kurmaya başlayın.