Bir makalenin nasıl yapılandırıldığı tümüyle fark yaratabilir
Sırf bir şey yazmış olmanız, bu durumun iyi sonuçlanacağı veya arama sonuçlarında görünür olacağı anlamına gelmez. Bir makalenin nasıl yapılandırıldığı tümüyle fark yaratabilir. Bu makale, hem insanların hem de arama motorlarının takdir edeceği bir makalenin nasıl yazılacağını açıklamaktadır.
1-) Doğru web sitesinde yayınlayın
2-) Doğru başlığı seçin
3-) Teknik ve psikolojik/Clickbait başlıkları
4-) Açıklama insanların tıklamasını sağlar
5-) İlk paragraf önemlidir
6-) Sayfa uzunluğu önerisi
7-) İşaret ve numaralı listeler (bunun gibi)
8- ) Zengin medya bekleme süresini nasıl artırır
Bir makalenin markalı bir arama öbeği için arama sonuçlarında iyi sıralanmasını istediğinizde, makaleyi yayınladığınız yer önemlidir.
Bir makale için ideal konum, hakkında yazılmakta olan kurumla ilgili olarak geçerli olan bir sitedir. Örneğin, endüstriniz üretim yapıyorsa, gönderilecek iyi bir yer, üretim hakkında bir web sitesi olur, ancak daha da iyi bir siteye gönderebilirsiniz, bu daha da iyi olacaktır. Örneğin, markanız bir otomobil üreticisi ise, o zaman özellikle otomobil üretimi ile ilgili bir site, gönderilecek en iyi yerdir.
Yayınlanan içerik, markanızın içinde çalıştığı sektör ve web sitesi yayıncısı arasındaki güncel ilişkiyle ilgili olmakla birlikte, bir başka yön de sitenin önemli gücüdür. Site gücü birkaç şekilde ölçülebilir. Sitelerin gücünün ölçülmesinin yollarından biri, ‘Etki Alanı Kurumu’ adı verilen bir şey kullanmaktır. Etki Alanı Kurumu, çeşitli web sitelerinin göreceli gücünü ölçmenin bir yoludur. Bir ile yüz arasındaki bir ölçeğe dayanmaktadır. Yüksek sayılar daha iyidir. Daha yüksek sayılar daha iyidir. Amaç, makalelerinizi yayınlamak için mümkün olan en yüksek güce (Etki Alanı Kurumu) sahip ve dıştan, alakalı web sitelerini kullanmaktır.
Örneğin, 80 etki alanı yetkilisine sahip bir web sitesi, arama sonuçlarında, yalnızca 20 etki alanı yetkilisine sahip benzer bir web sitesinden çok daha güçlüdür. Başka bir deyişle, yüksek etki alanı yetkilisine sahip bir web sitesi, düşük etki alanı yetkilisine sahip bir web sitesine kıyasla arama sonuçlarında çok iyi sıralamada olma olasılığına sahiptir. Mozbar adlı bir Chrome tarayıcı eklentisini kullanarak çeşitli web sitelerinin etki alanı yetkilisini ölçebilirsiniz.
Arama sonuçlarında sıralamayı hedefleyen markalı oluştururken, markalı arama terimini web sayfasının başlığında kullanmak çok önemlidir. Web sayfasının başlığı, arama sayfasının en üstündeki tarayıcı sekmesinde görünen kısımdır, manşet değildir. (aşağıda bununla ilgili daha fazlası bulunmakta).
Google ve diğer arama motorları, web sayfasının başlığında bulunan arama terimlerini kullanır çünkü, bu sayfanın neyle ilgili olduğu konusunda çok güçlü bir göstergedir.
Bir web sayfasının başlığı HTML’de şöyle görünür: <title> Örnek </title>. Markalı varlığınızın adı Blue Widgets Incorporated ise, web sayfasının Başlığında “Blue Widgets Incorporated” kelimelerini istersiniz.
İçeriğin yayınlandığı web sitesi çok önemlidir ve içeriğin başlığı da kendi içerisinde önem taşır, içerikteki manşette aynı şekilde çok önemlidir. Manşet genellikle bir makalenin başındaki en büyük metindir. Başlıklar H1, H2, H3, vb. Olarak sınıflandırılır. Bir H1 Başlığı en önemlisidir ve sonra onunla iç içe geçmiş olan H2 başlığı ve elbette H3 Başlığı, genellikle H2 içinde iç içe geçmiş olan. Onlar birbirleriyle bu şekilde ilintilidir:
Başlıklar, sayfa için bilgi hiyerarşisi sağlar. İnsanlara ve arama motorlarına en önemlisi, ikinci, üçüncü, vb. şeyleri söylerler. M4, M5 ve diğerleri de var, ancak M1, 2 ve 3 en yaygın olarak kullanılır.
Başlıklar birincil, ikincil ve üçüncül arama terimleri içermelidir. Örneğin, markanızın adı Blue Widgets Incorporated ise ve makalenin markanız için iyi bir şekilde sıralanmasını istiyorsanız, sayfa başlıklarınız şöyle görünebilir:
Bir “clickbait” manşeti, tıklamak için neredeyse dayanılmaz görünen bir manşettir. Clickbait başlıklarına örnekler:
Manşet, doğrudan posta zarfı gibidir. Tek iş, insanların tıklamasını sağlamaktır. Clickbait manşetleri can sıkıcı olabilir, ancak işe yarar. Tam tıklama yapmanızı önermesekte, insanların sizin manşetlerinizi gerçekten tıklamak istemesi için neler yapabileceğinizi düşün.
Açıklama, arama motorlarının optimizasyon amaçları için çok önemli değildir, çünkü; arama motorları buna pekte dikkat etmez, ancak insanların makalenizi tıklamaları için bir yol olarak kullanılabilir.
İnsanlar arama sonuçlarına baktıklarında bağlantıların bir listesini görürler. Her manşetin altında da açıklamayı görürler. Açıklama, arama sonuçlarında bir “parçacık” olarak adlandırılır ve genellikle sizin oluşturduğunuz açıklamadan çekilir. Bazen Google kendi açıklamasını yapar, ancak bu sizin kontrolünüzün dışındadır.
Açıklama ve manşet birlikte, makalenizi tarama yapan kişiye “satmak” içindir. Nasıl aradığınızı düşünün-bir arama gerçekleştirdiğinizde, ihtiyaçlarınıza en uygun bilgileri arayan, arama sonuçlarını tararsınız. Arama sonuçlarını taradığınızda manşeti okursunuz ve arama sonuçlarında başlığın altındaki küçük ‘parçacığı’ okursunuz-açıklama-ve oradan hangi sonuca tıklamanız gerektiğine karar verirsiniz. Aynı şey herkes için de geçerlidir, arama sonuçlarını tararlar ve oluşturduğunuz açıklama, insanları bir başkasının yerine arama sonucunuza tıklamaya motive eder.
Açıklamada, her zaman markalı arama ifadesi bulunmalıdır, böylece kullanıcılar bunu arama sorgularıyla alakalı olarak tanımlayabilir. Arama, kelime öbeği içeriyorsa, daha çok tıklama yapacak insanları arıyor olmaları olasıdır.
Oluşturduğunuz herhangi bir makalenin ilk paragrafı, ister kendi sitenizde ister başkasında olsun, sayfanın içeriğini özetlemelidir, böylece insanlar içeriğinizi okumak için zaman harcamak isteyip istemediklerine hızlı bir şekilde karar verirler.
İlk paragrafın herhangi bir ikincil arama ifadesi içermesi de önemlidir. Örneğin, şirketinizin adı Blue Widgets Incorporated ise ve makalenin bu ifade için iyi sıralamasını istiyorsanız-mantıklı bir yerinde ilk paragrafa ekleyin. İkincil bir arama ifadesi de olabilir.
Örneğin” Blue Widget Incorporated reviews ” veya ana olanı destekleyen benzer bir arama ifadesi.. Bunun nedeni, ilk paragrafın diğerlerinden daha fazla ağırlıklı olması gibi görünür. Sayfa içeriği ne kadar aşağı yerleştirilirse, sıralama olasılığı o kadar az olur.
SEMRush’a göre, ortalama Google ilk sayfa sonucu 1.890 kelime içeriyor. Bu, tüm makalelerinizin bu kadar çok kelimeye sahip olması gerektiği anlamına mı geliyor? Zorunlu değil, ama o kadar uzun veya daha da uzun bir makale yapma seçeneğiniz varsa, muhtemelen yapmanız gerekir. Başka bir deyişle, acıtmaz.
Madde işaretleri, işleri daha kolay ve daha hızlı okunur yaparlar. Ayrıca birçok kez Özellikli Parçacıklara (Pozisyon Sıfır) dahil edilirler. Mümkün olduğunda ve mantıklı olduğunda, en iyi uygulama, özet ve birkaç madde işareti noktası içeren bir makale başlatmaktır, böylece insanlar içeriği kolayca tarayabilir. Bu içindekiler tablosu gibi bir şeydir. İçindekiler tablosu gibi bir şey. İnsanlar için okumayı kolaylaştırmanın yanı sıra, Google da madde işaretleri ve numaralı listelere iyi yanıt verir. Aşağıda ki örnekte kravat bağlamayı göstermek için numaralı bir liste kullanan bir makale gösterilmektedir:
Bazen bu gibi arama sonuçlarında gösterir:
Numaralandırılmış bir listenin nasıl kullanıldığını not edin.
Şimdi, Google’ın bu sayfayı arama sonuçlarında nasıl gösterdiğini görün:
İnsanların makalenize harcadıkları zaman önemlidir. Google, arama yapan birinin sayfada kaldığı süreyi ölçer. Örneğin, bir arama yaparsanız ve ardından belirli bir sonuca tıklarsanız, sayfaya birkaç saniye göz atın ve sonra aramanıza geri tıklayın-“geri döndünüz”. Bu, Google’a, o sayfada ne olursa olsun, muhtemelen arama sorgusuyla iyi bir eşleşme olmadığını söyler, çünkü zaman harcamadan sonuçtan “geri döndünüz”.
Ancak, uzun süre boyunca sayfada bir kişiyi tutacağımız video veya zorlayıcı uzun biçimli içerik gibi, zengin içerik sağlayabiliyorsanız, Google’a bu makalenin sonucu olarak daha yüksek sıralamaya yol açan olumlu sinyaller gönderebilirsiniz.
Yani, insanların sayfaya mümkün olduğunca uzun süre “yapışmalarını” sağlamak için elinizden geleni yapın. Bu, yazınızın yüksek kalitede olduğunu ve daha üst sıralarda yer almayı hak ettiğini gösteren bir göstergedir.
Yukarıda açıklanan kurallara uygun bir makale oluşturulduktan sonra, link oluşturmaya başlayabilirsiniz. Makalenize farklı bir web sitesinden gelen, özellikle de oluşturduğunuz içerikle ilgili olarak ilgili web sitelerinden gelen her bir bağlantı, Google için makalenizin değerli olduğunu belirten bir “oy” olarak kabul edilir. Makalenizin oluşturulmasına neden olabilecek daha kaliteli gelen bağlantılar daha da iyidir.