Kurumsal İtibarın Önemi
Kurumlar itibarlarını oluşturmak için uzun yıllar çalışır. Oysaki kurumsal itibarı kaybetmek çok kısa bir sürede gerçekleşebilir. Kurumun tüm paydaşları düşünüldüğünde çalışanlar, iş ortakları, müşteriler, tüketici adayları ve rakipler tarafından beklenmedik birçok kriz ortaya çıkabilir.
Kurumların özellikle online itibar yönetimine karşı önlemler alması ve hepsinden önce itibarlı bir kurum olarak gözükmesi kurumun cirosundan daha önemlidir. İtibarlı olmayan bir kurum veya kuruluş zaten cirosu ile ilgili kayıplar yaşayacaktır.
Çıkmış olan krizlere zamanında ve profesyonel bir şekilde müdahale edilmemesi online kanallarda ki dijital görünümünüzü etkiler. Hakkınızda çıkmış olan olumsuz bir haber veya içerik kurum itibarınıza zarar verecektir.
Kurumsal itibar yönetiminin en önemli amaçlarından birisi ise hem oluşmuş olan kötü itibarın yenilenmesi hem de oluşabilecek krizlere karşı itibarı korumaktır. Öncelikli olarak kriz meydana gelmeden önce hedeflemiş olduğunuz kitlenin sizi doğru tanıyacağından emin olmalısınız. İnternette hakkınızda yayınlanmış olan olumsuz bir içerik sizi hedef kitlenizin gözünde bambaşka yerlere götürebilir.
Kriz meydana geldiği an bu durumdan haberdar olmak işletme açısından çok önemlidir. En önemlisi ise kriz meydana geldiği anda ne yapacağınızdır. Profesyonel bir şekilde atılacak adımların belirlenmemesi kurum itibarınızı daha fazla zedeleyebilir.
Kurumunuz hakkında çıkan tüm içerikleri takip etmelisiniz. İçeriklerin tarama ve takibinin yapılması oluşacak krizin boyutunu ve erken müdahalede bulunmanızı sağlayacaktır.
Özellikle sosyal medya kanallarının artarak giden ve krizden beslenen bir yapısı bulunuyor. Bu krizden beslenen yapı sanal ortamlarda gerçekleşen krizleri alev topuna çevirerek yüz binlere, milyonlara ulaşmasını sağlıyor. Ve kurumu hakkında çıkan içeriklerden haberdar olmayan kişi veya yöneticiler için geç kalınmış olabilir. Sosyal medyada paylaşılan her şey anlık ve hızlı ulaşabilir durumdadır. Ürün ve deneyimlemeler yolu ile yayınlanan şikâyetler yerini itibarı zedeleyen içeriklere bırakmıştır.
Gibi birçok itibarsızlaştırma çalışması ile karşı karşıya kalabilirsiniz. İnternet kullanımının yaygınlaşması ve gelişen teknoloji internette linç kültürünü ortaya çıkarmıştır. Müşterilerinizin yaşamış olduğu kötü deneyimler, o an ki kızgınlık ve öfke ile hem ağızdan ağıza paylaşması hem de sosyal medya kanallarında paylaşıyor olması krize davetiye çıkartacaktır. Bu yüzden tarama-takip analiz sistemi ile kurumunuz hakkında çıkan tüm içerikleri takip etmeli ve oluşabilecek veya oluşmuş olan itibar zedeleyici içeriklere anında müdahalede bulunmalısınız.