Sanal Ortamlarda Kurumsal İtibar

Bu Yazıyı 3 dakikada okuyabilirsiniz.

Artık internet ortamındaki tüm dinamikler değişmiş ve kendine özgü birçok yeni kavram ortaya çıkmıştır. Kullanıcıların amaçları sadece izlemek değil, yorum yapmak, bilgi alışverişinde bulunmak, kurumsal marka veya kişiden kişiye ulaşmak olabilir.

Dakikalar içerisinde farklı mesaj ve içerikler ile karşılaşabileceğiniz veya işletmelerle ile ilgili negatif yorumların ışık hızında yayılacağı bir mecrayı temsil etmektedir.

Bu durumlarda ise markaların kurumsal itibarını koruma ihtiyacı en önemli araçları haline gelmiştir. Bilinçli veya bilinçsiz bir şekilde markaların kurumsal itibarları zedelenmekte ve marka hakkında yanlış bir çağrışım oluşturabilmektedir. Hal böyle olunca kişilerin bu yanlış tutumları markanız için uğraşmış olduğunuz itibarınızı saniyeler içerisinde zedeleyebilir. Ve bu yayınlanan olumsuz içerikler kaldırılmaz ise geç kalınmış olabilir.

Kurumsal itibar kavramı artık dinamik, hızlı, çok yönlü ve değişkendir. Bir markanın sanal ortamdaki kurumsal itibarını kişilerin yapmış olduğu, deneyimlemeler, yorumlar ve içerikler belirlemektedir. Sanal ortam kurum itibarını hem olumlu, hem de olumsuz olarak etkileyen büyük bir etkendir. Markalar ve kişiler arasındaki iletişim aracı olan internet kurum itibarını güçlendirmenin yanında bir anda yerle bir edebilir.

Sanal Ortamlarda Kurumsal İtibar

Sanal ortamlarda ki itibar kaybı arama motorları veya sosyal medya platformlarında yayınlanan olumsuz içerikler ile ortaya çıkmaktadır. İnternete kolay erişim, yorumların yayılabilmesi ve eğer müdahale edilmez ise kalıcı hale gelmesi marka imajını etkilemektedir.

Sosyal medya ve arama motorlarının kullanımının giderek artmasını internet kullanıcılarının yapmış olduğu yorum ve içeriklerden anlayabiliyoruz. Sanal ortamlar firmalar ile müşterilerin arasında bir köprü görevi görmekte ve sosyal medya kurumsal iletişimine yeni boyutlar kazandırmıştır.

Bunun yanı sıra sanal ortamlar tüketicilerin özgürce düşüncelerini ifade etmeye şikâyet ve dileklerini rahatça belirtmeye olanak sağlamıştır. Markasını ve tüketicisini takip etmek isteyen firmalar hem yapılmış olan içeriklere ulaşabilir hem de müşterilerine hızlıca geri dönüş sağlayabilir. Bu durumda olumsuz olan içeriklerinize anlık müdahalelerde bulunabilir ve müşterilerinize karşı kendinizi affettirebilirsiniz.

Böylelikle; Hakkınızda yazılan olumsuz içerikleri tespit ederek erken müdahale ile müşteriniz ile yeniden bir duygusal bağ oluşturabilirsiniz.

Tüketicinin beklentileri anlar ve bir sonraki içerikte tüketici size güvenebileceğini bilir,

Sizi sanal ortamda koruyan marka elçisi oluşturabilirsiniz.

Güven; Kurumların sanal ortamlarda itibarlarını oluşturmaları için çıkan tüm içerikleri tarama-takip ve analiz yapmak ile başlar. İtibarınızı etkileyen herhangi bir içeriği görmemeniz veya geç müdahalede bulunmanız artık internette hakkınızda konuşulanlara karşı hazır olmanız gerektiği anlamına gelmektedir. İnternette yayınlanan olumsuz içerikleri kaldırmak marka itibarınız için hayati önem taşımaktadır.

Markaların sosyal medya araçlarını kullanma amaçlarını incelediğimizde genel olarak kendilerini tanıtma, müşteri bağlılığını yaratmak ve marka ile alakalı daha çok kişiye ulaşmak içindir. Oysaki sanal ortamlarda güveni sağlamanın temel adımı müşterilerinizi dinlemek ve izlemekten geçer.

eKORUMA olarak müşterileriniz ile aranızda bağ oluşturmanızı sağlayan tarama-takip ve hizmetimiz ile onları dinleyebilir ve yapılan yorumlara karşı anında müdahalede bulunabilirsiniz.

Dikkat: eKoruma; Avukatlık ve Hukuk Danışmanlık Şirketi Değildir. İçeriklere Bilişim Yöntemleri ile Müdahale Eden Bir Teknoloji Şirketidir.
Bu sitedeki tüm yazı ve içerikler ekoruma danışmanlık hiz. a.ş. aittir
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Bildir
guest
0 Yorum
Eskiler
En Yeniler Beğenilenler
Inline Feedbacks
View all comments
eKORUMA’da İçeriğiniz Kaldırıldıktan
Sonra Ödeme Yaparsınız
eKORUMA Müşterileri Link Durumlarını Online Takip Ederler
Tüm Kredi Kartlarına 12 Aya Kadar Taksit İmkanıİyzico Alt Yapısı ile Online Ödeme

Site İçi Arama