Kişisel Online İtibar Yönetimi

Bu Yazıyı 4 dakikada okuyabilirsiniz.

Öncelikle bu konunun ne ile ilgili olduğuna bir göz atalım:

Hakkınızda listelenen Google arama sonuçlarını yönetmek oldukça zor görünebilir; bu yüzden herkes bu konuda endişeli! İnternet üzerinden, herhangi bir anda, herhangi biri tarafından ve herhangi bir nedenden ötürü ‘Google’ aramasına maruz kalabilirsiniz. Günümüz teknolojisinin gelişmesinin ve yayılmasının bir sonucu olarak bu günlerde her zamankinden daha fazla, Google’daki varlığınıza ve bunun bir sonucu olarak sosyal ağlardaki varlığınıza dikkat etmelisiniz. Adınız ve soyadınız kişisel markanızı temsil eder. Kişisel çevrimiçi itibarınız nedir? Profesyonel markalar gibi, ‘kişisel’ markanız, bir gün sonuçlarını ödemek zorunda kalabileceğiniz pozitif veya negatif bir takım sonuçlar doğurabilir. Bu konuda dikkatli davranmak sizin için ve markanız için en iyisidir.

Kişisel Online İtibar Yönetimi

Herkes Bir Diğeri İle İlgili Google’da Arama Yapıyor

İnternet kullanıcılarının çoğu, özellikle Google’da ve Web ’de bıraktıkları izleri takip eder.

Amerika Birleşik Devletleri’ndeki yetişkin internet kullanıcılarının yaklaşık yüzde 57’si, dijital itibarlarını değerlendirmek için adlarını bir arama motoruna girdiklerini söyledi. Bunu, işe alım yapan tarafların (ExecuNet’e göre bir şirkette çalışmak için aday olanlar veya aynı şekilde kişisel ve profesyonel ilişkiler sebebiyle; bu bireylerin %90’ının Google aramasına maruz kaldığı tespit edilmiştir.)  Google’daki itibarlarını korumak ve Google arama sonuçlarındaki riski ciddiye aldıkları için yapma hakları vardır. Bu insanların ortak noktalarından biri, sizi daha iyi tanımak için sizinle ilgili bilgi aramalarıdır. Buldukları bilgiler sizden – web sitenizden veya sosyal ağ sayfalarınızdan – veya daha az arzu edilen bir seçenek olarak, diğer kişilerin, genellikle izniniz olmadan paylaştığı bilgilerden elde edilebilir. Ve asıl riskin olduğu kısım da burada başlıyor!

Google’daki Kişisel Markanız

Google’da hakkınızda neler söyleniyor? Bunu öğrenmek için adınızı ve soyadınızı girerek çevrimiçi itibar panonuza giriş yapın. Diğer İnternet kullanıcılarının sizi Google’da gördüklerinde gördükleri bilgileri, genellikle toplamda 10 arama sonucunda keşfedeceksiniz. İlk önce, Google arama sonuçlarında siz mevcut musunuz? Öyleyse, listedeki konumunuz nedir ve ne tür platformlar ortaya çıkıyor (kişisel web sitesi, çeşitli sosyal ağ hesapları)? Eğer mevcut değilseniz bunun sebebi nedir?

İlk sayfanızda yer kaplayan sizinle aynı ad ve soy ada sahip çok sayıda insan var mı? Eğer bu durum sizin için geçerliyse veya Google’daki görünürlüğünüzü artırmak istiyorsanız, size verilen önerileri çevrimiçi itibar panonuzun ‘tavsiyeler’ bölümünden takip edebilirsiniz. En iyi web platformları (Twitter, LinkedIn, Google+, Facebook, vb.) kendi kişisel sayfalarınızı oluştururken size rehberlik eder.

Eğer aynı isme sahip kişilerle çok güçlü bir rekabetiniz yoksa (bu rekabet kişisel olmak zorunda değil, aynı isme sahip kişi daha çok öne çıkan biri de olabilir) eşsiz, kişiye özgür bir içerik oluşturarak, yeni web sayfalarınızı ve sosyal medya hesaplarınızı, Google arama sonuçları daha yukarı taşıyabilir.

Kendi adınıza kendi kişisel marka web sitenizi yaratmanız da şiddetle tavsiye edilir (ad alanınızı satın alın!) Önemli bir soru, insanların sizden nasıl bahsettiğidir? Olumlu mu yoksa olumsuz mu? Sonuçları nitelemek ve kaynaklarını analiz etmek size kalmıştır. Kim senin hakkında konuşuyor?

Hakkınızda sosyal ağlar aracılığıyla mı konuşuyorlar? Yoksa medya aracılığıyla mı? Veya kişisel veya profesyonel ilişkiler ile mi bu gerçekleşiyor? Veya hakkınızda bilgi veya görsel yayınlayan biri sayesinde mi hakkınızda konuşuyorlar ve konuşanlar kimler?

Sosyal Ağlardaki Kişisel Markanız

Google’ın gücünü farkı edip, sosyal ağlarda kişisel markanız için sağlam bir iletişim stratejisi geliştirmek oldukça önemlidir. Çok sayıda sosyal ağ hesabı (LinkedIn, Twitter, Slideshare, vb.) açmanız önerilir; böylece Google’da hakkınızda arama yapıldığında tam da istediğiniz gibi pozitif materyaller ortaya çıkar. Durum ne olursa olsun, bir sosyal ağ hesabının açılmasının ötesine geçmek gerekir, önemli olan sunduğunuz içerik, sonucunda size sağladığı fayda, taahhüt ettiği şey ve hepsinden önemlisi, dijital kimliğinizi yükseltmenize olanak sağlayacak yeniliktir.

Google’ın CEO’su Eric Schmidt, “Kimsenin bilmesini istemediğiniz bir şeyiniz varsa, açık havada konuşmamanız gerekebilir” dedi. İnternette herkesin görebileceği fotoğraflar paylaşırken ve yorum yaparken çok dikkatli olun. Facebook sayfaları ve grupları, forumlar, fotoğraflarını paylaştığın Flickr veya Picasa, özel bir anının videosunu paylaştığın YouTube, blog yazıları, hatta siyasi kuruluşlara ya da derneklere olan bağlantıların; bu liste bu şekilde uzadıkça uzuyor.

İnternette yayınladığınız her şey, işe alımcılar, iş arkadaşları, aile veya arkadaşlar tarafından tekrar tekrar görülecektir. Çevrimiçi saygınlığınıza zarar verebilecek bilgileri ortadan kaldırmanın ne kadar zor olduğunu bildiğiniz zaman, ne kadar yüksek miktarların olduğunu fark edersiniz.

Dijital Kimliğiniz Google’a Bağlıdır

Kesin olan bir şey vardır, internette var olan kelimeler internetten silinmez. Kendi kişisel görüntünüzün, dijital kimliğinizin kontrolünü alarak, başkalarının sizmiş gibi davranıp bunu yapmasını önlersiniz; böylece Web’de algılanma şeklinizi daha iyi kontrol edersiniz. Temel olarak, hiç kimse sizi sizden daha iyi tanıyamaz ve taklit edemez! Chris Anderson’a göre “Markanız onun hakkında söyledikleriniz değil, Google’ın onun hakkında söyledikleridir”.

Dikkat: eKoruma; Avukatlık ve Hukuk Danışmanlık Şirketi Değildir. İçeriklere Bilişim Yöntemleri ile Müdahale Eden Bir Teknoloji Şirketidir.
Bu sitedeki tüm yazı ve içerikler ekoruma danışmanlık hiz. a.ş. aittir
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Bildir
guest
0 Yorum
Inline Feedbacks
View all comments
eKORUMA’da İçeriğiniz Kaldırıldıktan
Sonra Ödeme Yaparsınız
eKORUMA Müşterileri Link Durumlarını Online Takip Ederler
Tüm Kredi Kartlarına 12 Aya Kadar Taksit İmkanıİyzico Alt Yapısı ile Online Ödeme

Site İçi Arama