Şirket veya kişilerin başına internette birçok kriz gelebilir. Bu krizi doğru yönetmek kriz başladığı ve bittiği andan itibaren çok önemlidir.
Şirket veya kişilerin başına internette birçok kriz gelebilir. Bu krizi doğru yönetmek kriz başladığı ve bittiği andan itibaren çok önemlidir. Krizin en kritik noktası krizin bittiği düşünülüp en başa tekrar dönmektir.
Krizin etkileri hafiflemeye başladığında en önemli konulardan birisi markanın başına gelmiş olan bu olaydan ders çıkarmasıdır. Temele inilmeli ve sebep olan durumlar tek tek belirlenmelidir. Ve durumun toparlanması için hızlıca harekete geçilmelidir.
Bundan 20 yıl önce şirketlerin başına gelen krizler çoğunlukla yazılı basın aracılığıyla olmaktaydı. Ama artık güç kaybetmeyen ve gün geçtikçe gücüne güç katan Sosyal Medya var. İnternette çıkmış olan bir haber, içerik, video veya fotoğrafınız kısa sürede milyonlarca kişiye ulaşacağından hiçbir şüpheniz olmasın. Burada ki asıl sorun ise şudur eğer kriz yönetimi sonrası doğru bir toparlanma döneminden geçmezseniz yıllar sonra bile sizi araştıran kişilerin karşısına çıkacaktır. Şimdiden geçmiş olsun.
En önemlisi ise itibara zarar veren ve gerçek olmayan içerikler yayından kaldırılmalı, profesyonel bir ekip ile mutlaka çalışılmalıdır.
İtibar oluşturmak ne kadar zor bir süreç olsa da itibarınızı sadece 10 saniyede kaybedebilirsiniz. Bu yüzden bir krize yakalanmadan önce mutlaka ve mutlaka şirketinizin veya kendinizin internette çıkan içeriklerini takip etmelisiniz. Takip etmediğiniz her bir günün size dönüşü çok ağır olabilir.
Bunun dışında ise kriz sonrası birçok kişi veya kurum bu durumdan faydalanmak isteyip müşterilerinize yeni kapı yaratma peşinde olacaktır. Adınıza sahte hesaplar ve blog sayfaları açılabilir, içerikler veya haberler yapılabilir.
Bu yapılan işlemler ise kurum itibarınızı zedeleyerek yeni bir kriz kapınızda olabilir. Tüm bunların olmaması için kriz sonrası iletişim ve takip bu yüzden önemlidir.